Toon posts:

Thuisgroep maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zit met een probleem om een homegroup te maken in windows 7. Ik kan wel een homegroup maken maar de andere laptops herkennen de homegroup van mijn vaste pc niet.

Ik kan wel pingen. Het netwerk staat overal ingesteld op thuisnetwerk en de werkgroep is ook overal hetzelfde. Het enigste eigenaardige is dat op mijn vaste pc in netwerkcentrum staat aangegeven dat ik in Netwerk 2 zit?

Mijn pc hangt met een kabel vast aan de router en de laptops zijn draadloos. Weet iemand nog aan wat dit kan liggen?

Alvast bedankt

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als je kunt pingen en je hebt dingen geshared staan, kun je toch ook gewoon op IP verbinding maken met de andere hosts?
Vul gewoon in je adresbalk \\(ip doelcomputer)[optioneel de sharenaam] in en gaan met die banaan.

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 08:54
Staat je netwerkdetectie in het netwerkcentrum wel op ingeschakeld? Als dat er nog in zit met Win7 in Vista iig wel.

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Homegroup is windows 7 specifiek. Je andere laptops/desktops draaien ook windows7?
Anders gaat het niet werken.
Dan moet je het op de oude manier doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die hebben ook windows 7. Netwerkdetectie staat aan. Als ik \\192.168.2.5 dan zegt firefox kan pagina niet vinden?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je een firewall geinstalleerd staan?

Die willen namelijk nogal eens roet in het eten gooien bij het delen van bestanden.

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 08:54
wat voor IP's hebben de andere laptops / pc? vast, zo ja welke? of via DHCP?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:59
Je netwerklocatie zal waarschijnlijk op Work of Public staan, dan kun je geen homegroups joinen.

Ga naar je 'Network and Sharing Center', daar staat onder 'Active Networks' je huidige netwerk met daarin een linkje (waarschijnlijk staat daar dus Work of Public). Klik erop en verander naar Home en je kunt homegroups maken/joinen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-03 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:12:
Ja die hebben ook windows 7. Netwerkdetectie staat aan. Als ik \\192.168.2.5 dan zegt firefox kan pagina niet vinden?
Dit werkt alleen als je op 192.168.2.5 een webserver hebt draaien.

Loop gewoon eens op de laptops de wizard door om de homegroup te joinen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ShitHappens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:42:
[...]

Dit werkt alleen als je op 192.168.2.5 een webserver hebt draaien.
Nee dat is niet waar, als je \\ voor een adres zet moet normaal gezien wel gewoon een venster openen met alle gedeelde bronnen op dat ip. Tenminste in IE is dat zo, firefox weet ik niet 100% zeker maar ik ga er vanuit dat dat ook daar werkt.

Met http:// ervoor gaat je browser op zoek naar een website over poort 80. En wanneer je niets voor het ip zet ook omdat de browser er dan zelf http:// voor plakt.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik denk ook niet dat Firefox dat snapt inderdaad, ik bedoelde dan ook meer de adresbalk in elk willekeurig Explorer of Internet Explorer venster.
Pagina: 1