Ik wil graag mijn tekst en figuren in een apart document gooien. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken - kan dat bijvoorbeeld met een postprocessor? Ik heb genoeg ervaring met LaTeX om er alles mee te doen wat ik nodig heb om één document te maken, maar in dit geval weet ik niet echt waar ik moet beginnen, en op google kan ik er niks over vinden.
Ik begrijp het probleem niet helemaal, als je verschillende outputs wilt hebben, waarom dan niet ook verschillende tex files?
Als het antwoord is omdat je dingen niet 2x wilt typen, dan kan je datgene wat je dubbel hebt in een aparte file stoppen en in je tex file binnen halen met een include.
Ik begrijp niet helemaal waarom je het zo graag uit een file wil laten komen, volgens mij is dat niet mogenlijk met LaTeX.
Maar je bent niet de enige met de wens, misschien dat deze link je verder helpt als mijn tip het niet doet?
http://www.latex-communit...47&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Als het antwoord is omdat je dingen niet 2x wilt typen, dan kan je datgene wat je dubbel hebt in een aparte file stoppen en in je tex file binnen halen met een include.
Ik begrijp niet helemaal waarom je het zo graag uit een file wil laten komen, volgens mij is dat niet mogenlijk met LaTeX.
Maar je bent niet de enige met de wens, misschien dat deze link je verder helpt als mijn tip het niet doet?
http://www.latex-communit...47&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Tekst en figuren zijn - zoals je vast wel weet als je LaTeX kent - aan elkaar gekoppeld met referenties, citaten. Die gaan verloren als je aparte bestanden gebruikt. Dat is het probleem.
Ik ga nu je link lezen
edit: meh, is ook geen echte oplossing. Iemand een beter idee?
Ik ga nu je link lezen
edit: meh, is ook geen echte oplossing. Iemand een beter idee?
[ Voor 13% gewijzigd door mux op 13-11-2009 09:59 ]
Is het niet een idee om je figuren allemaal aan het eind neer te zetten en dat je output in 2-en te hakken?
LaTeX laat je dan 1 output maken, die je in 2-en hakt.
LaTeX laat je dan 1 output maken, die je in 2-en hakt.
Dat is het idee dat iedereen geeft, maar nog niet wat ik wil. Wat ik eigenlijk zou willen is een script dat:
- alle figuren automatisch cut&paste naar een aparte tex, automagisch even een documentclass en andere nuttige dingen toevoegt die het een valide tex file maken.
- daarna een postprocessor runt die pdflatex op die tex laat werken samen met de referentielijst van het originele bestand
ofzo. Is dit mogelijk?
- alle figuren automatisch cut&paste naar een aparte tex, automagisch even een documentclass en andere nuttige dingen toevoegt die het een valide tex file maken.
- daarna een postprocessor runt die pdflatex op die tex laat werken samen met de referentielijst van het originele bestand
ofzo. Is dit mogelijk?
Denk niet dat het aanwezig is. Maar heel erg moeilijk kan het vast niet zijn. Als ik het goed heb staat de figuur en de tabel nummering in de .aux files die LaTeX produceert.
Het kan vast niet zo moeilijk zijn even snel een bash/python/perl scriptje te maken die de aux file opent en de nummering meeneemt en de figuren uit het hoofdbestand pakt en daar iets van samen knutselt.
Het kan vast niet zo moeilijk zijn even snel een bash/python/perl scriptje te maken die de aux file opent en de nummering meeneemt en de figuren uit het hoofdbestand pakt en daar iets van samen knutselt.
Pagina: 1