"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Signature
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Wat is d'r mis met het gebruiken van het IP-adres?
Ok, dus hij request t bij mn ISP zn DNS-server... hoe stuur ik de request vervolgens door naar een DNS-server van mij, t lijkt me wel handig als ik meer meerdere clients wil putty'en later. Kan dat zoiezo wel wat ik nu allemaal klets?
Overigens, welk OS gebruik je? Want Putty doet me denken dat je een Linux-achtige server draait? Excuses, je draait blijkbaar iets wat Nexenta heet.
BIND is een veelgebruikte DNS-server geloof ik
[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 13-11-2009 03:43 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Osiris op 13-11-2009 03:55 ]
Om je creativiteit te testen?jayvol09 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 03:28:
waarom heb ik anders de moeite gedaan een hostname te verzinnen
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ja daarom had ik t idee van request 'doorsturen' naar een tweede DNSserver, maar als dat ook zo werkt prima^^Oh en ook zorgen dat de BIND op je server vervolgens recursive werkt. Anders kun je alleen maar die hostnames resolven die je zelf opgeeft in je zone-files. Maar je wil bijvoorbeeld ook dat je clients www.google.nl kunnen resolven.
[ Voor 52% gewijzigd door jayvol09 op 13-11-2009 04:16 ]