• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag had ik tijdens het internetten opeens last van een vastloper, ik kreeg wat artifacts in het beeld en kon daarna mijn muis niet meer bewegen.

Na het opnieuw opstarten kom ik niet verder dan het inlogscherm van vista (waar ik vaag iets van zie, meestal het bovenste gedeelte met artifacts).

Wat heb ik al geprobeerd?
- veilige modus: werkt gewoon
- restore point: geen effect
- nieuwe videodrivers: geen effect
- Videodrivers verwijderd en geen nieuwe installeren zorgt ervoor dat ik wel gewoon windows in kan, maar geen hogere resolutie kan draaien dan 1024x768 (native is 1440x900).

Volgens mij is mijn videokaart dus gewoon kapot, het enige wat ik nog ga proberen zodra ik mijn recovery cd's heb is windows opnieuw installeren.

Het gaat om een:
Dell latitude e6400
2.4ghz processor
4gig geheugen
160gig hd
onboard intel gma graphics

Tijdje met dell support aan de lijn gezeten, maar die staan niet echt te trappelen om mijn laptop te repareren voordat ik een nieuwe windows installatie geprobeerd heb.

Mijn vraag is kan het in dit geval iets anders zijn dan de videokaart? En is er een mogelijkheid om op de een of andere manier zonder de drivers toch in de native resolutie te draaien om de tijd te overbruggen totdat ik een nieuw systeem binnen heb?

[ Voor 7% gewijzigd door StephaN900 op 12-11-2009 23:49 ]

Verwijderd

Geheugen of moederbord, maar zo jij het omschrijft echt de videokaart (of IGP in jouw geval)
Je kunt dus nog even memtest draaien, maar ja kans dat het een software probleem is lijkt mij erg klein en dus is het eigenlijk Dell hun probleem. ;)

Maar ja Windows opnieuw installeren valt natuurlijk altijd te proberen, niet geschoten is immers altijd mis. :p
En is er een mogelijkheid om op de een of andere manier zonder de drivers toch in de native resolutie te draaien om de tijd te overbruggen totdat ik een nieuw systeem binnen heb?
Je zou Ultramon of dat andere programma (iets met Power in de naam volgens mij) kunnen proberen, maar ja als die werken geen idee. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 23:53 ]

• StephaN900
  • Niet online
powerstrip bedoel je? Krijg een foutmelding als ik die opstart, nou ja zal van het weekend windows wel opnieuw proberen te installeren en anders nemen ze hem maar mooi mee bij Dell.

Verwijderd

Dat ja. :)
en anders nemen ze hem maar mooi mee bij Dell.
Idd is hun probleem. ;)

• StephaN900
  • Niet online
Hmmm mijn imac heeft wat vertraging opgelopen, dus ik hou toch deze laptop nog even.
Ik heb zowel een xp als vista installatie geprobeerd, maar bij beide kreeg ik een foutmelding (wellicht dat het dus toch niet de videokaart is, maar een groter probleem?). Hoe dan ook ik heb ultramon en powerstrip geprobeerd, maar daar kan ik de resolutie niet opschroeven. Is er wellicht een mogelijkheid om in het register aanpassingen te maken en een 1440x900 resolutie toe te voegen?