Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Hosting] Wat is het makkelijkste?

Pagina: 1
Acties:

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Ik heb een webshop overgenomen die draait op osCommerce.

Desbetreffende waarvan ik de webshop overneem heeft hosting op zijn eigen server geregeld. Hij wil dus alleen het domein naar mij pushen.

Hij vraagt mij of ik de hosting alvast kan regelen zodat hij de domeinnaam kan pushen en vervolgens de bestanden over kan overzetten.

Nu zit ik dus -als ik bijvoorbeeld hosting bij TransIP neem- direct aan een domeinnaam vast. Ook weet ik niet hoe het zit met osCommerce bij hun.

Hoe werkt het met een willekeurige domeinnaam aan willekeurige hosting koppelen en hoe kan ik dit het beste en makkelijkst doen, tips van aanbieders zijn ook welkom. :)

PB 3.2

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 15:24
Als je een domeinnaam "koopt", krijg je de mogelijkheid de DNS in te stellen. In dit DNS staat gedefinieerd waar de browser gaat kijken. Het is dus perfect mogelijk om een domein bij transip te hebben staan en de hosting ergens anders te regelen. Voor zover ik weet kan je bij TransIP zelf de DNS instellen via een controlpanel, en kosteloos van hun DNS servers gebruik maken.

• j0ck0z
Dr. Horrible schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:16:
Als je een domeinnaam "koopt", krijg je de mogelijkheid de DNS in te stellen. In dit DNS staat gedefinieerd waar de browser gaat kijken. Het is dus perfect mogelijk om een domein bij transip te hebben staan en de hosting ergens anders te regelen. Voor zover ik weet kan je bij TransIP zelf de DNS instellen via een controlpanel, en kosteloos van hun DNS servers gebruik maken.
Maar stel ik zou nou bij TransIP nieuwe hosting kopen, dan 'moet' ik een nieuwe domeinnaam daar bij aanvragen wat eigenlijk irrelevant is.

PB 3.2

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

j0ck0z schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:40:
[...]

Maar stel ik zou nou bij TransIP nieuwe hosting kopen, dan 'moet' ik een nieuwe domeinnaam daar bij aanvragen wat eigenlijk irrelevant is.
je moet een domein zoeken, en op de verhuisknop drukken.. hierna krijg je de mogelijkheid om er een hostingpakket aan vast te plakken en daarna ook een verhuisaanvraag te versturen naar de huidige eigenaar.

de huidige eigenaar zal dan moeten reageren op de mails van transip om de overdracht naar Transip te regelen. Wat je daarna nog moet doen is de houders-schap van de domein veranderen naar jouw naam (als ik dat goed heb begrepen?)

---

• j0ck0z
Het gaat mij meer om het probleem dat hij de domeinnaam naar mij gaat pushen en ik nog geen hosting heb. Als ik nu dus hosting aan ga vragen bij TransIP dan moet ik er een domeinnaam bij aanvragen waar ik niet op zit te wachten.

PB 3.2

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

j0ck0z schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:47:
Het gaat mij meer om het probleem dat hij de domeinnaam naar mij gaat pushen en ik nog geen hosting heb. Als ik nu dus hosting aan ga vragen bij TransIP dan moet ik er een domeinnaam bij aanvragen waar ik niet op zit te wachten.
stuur TransIP eens een mail zou ik zeggen, zelf heb ik geen ervaring in de hosting daarzo. maar ik ben zelf zakelijk klant met een bulk aan domeinnamen.

Of je zoekt een ander hoster die hosting kan afgeven zonder domein?

---

Pagina: 1