Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compleet PHP forum opslaan

Pagina: 1
Acties:

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-10 21:23
Beste tweakers,

Voor een familielid wil ik graag offline een forum kunnen laten zien omdat hij nog een aantal weken geen internet heeft. Is het mogelijk om een php forum, makkelijk en compleet met alle threats, van een server af te plukken? De server vereist wel eerst een inlogsessie voordat de content wordt veergegeven.

Dank! :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Er zijn diverse tools die een volledige website 'rippen'. Bij de iets geavanceerde tools kun je hierbij ook logingegevens koppelen; Voor de meeste forums is het echter voldoende om het sessieID uit een cookie te vissen en in de url te plakken.

Voorbeelden van dergelijke programma's zijn HTTrack en Teleport Pro

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 13-11-2009 00:07 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23

MsG

Forumzwerver

Lijkt me wel dat het normaal navigeren binnen die opgeslagen website niet meer werkt omdat je het PHP gedeelte dus niet meekopieert?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zou het als beheerder niet erg tof vinden als je compleet got gaat proberen te indexeren, meestal kunnen die tools niet erg goed omgaan met zoiets simpels als http://gathering.tweakers.net , en gaat 'ie dezelfde posts op allerlei manieren proberen te indexeren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Elk forum van enige grootte gaat dit niet leuk vinden. Ik heb zelf een forumpje draaien met een kleine 50.000 posts erop, niet eens zo heel groot. Nou wordt dezelfde thread op een aantal verschillende manieren gelinkt, en dan is er daarnaast nog de printversie én de verschillende paginanummers. Voor zo'n klein forum als het mijne zit je al gauw tegen de 200.000 requests aan om dat geheel te leechen. Stel je voor wat er met een groot forum gaat gebeuren...

Ter indicatie: hier op T.net krijg je al automatisch een ban na een paar duizend requests in een half uur. Da's nog niet genoeg om zelfs maar 1% op te vragen van wat je wil opslaan van een klein forum, laat staan een groot forum. ;)

Sowieso begrijp ik het nut niet echt van een offline forum; het doel van een forum is toch juist dat het discussies mogelijk maakt? Forums zijn normaal gesproken niet bepaald literatuur. :P

Als je al enige kans wil maken, dan zou je databasetoegang moeten hebben en zelf even de topics met posts aggregeren, maar ik neem aan dat je die toegang niet hebt en niet zal krijgen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nurret schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:26:
Voor een familielid wil ik graag offline een forum kunnen laten zien omdat hij nog een aantal weken geen internet heeft. Is het mogelijk om een php forum, makkelijk en compleet met alle threats, van een server af te plukken? De server vereist wel eerst een inlogsessie voordat de content wordt veergegeven.
Regel een prepay mobiel-internetstick of zo? Verder, is het je eigen forum, zo niet dan zul je beter kunnen beginnen met toestemming te vragen van de eigenaar/beheerder :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1