Toon posts:

wachtwoord probleem vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik moet op school verbinding maken met het draadloos internet van de school. Nu is het probleem dat er onder ander een "$" in het wachtwoord voor komt en windows vista weigerd dit in het wachtwoord.
Weet iemand hier een oplossing voor, eventueel met een (freeware) programma.
Voor alleduidelijkheid ik heb hier voor toestemming van de school en ik heb ook het wachtwoord, het is dus niet mijn bedoeling om het te "kraken".

mvg
koen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
Kunnen ze het wachtwoord niet veranderen? Het is een beetje vreemd dat er een dollarteken wordt gebruikt in het wachtwoord :P

Verwijderd

Topicstarter
Neen dat had ik ook al gevraagt maar dat mogen ze blijkbaar zomaar niet doen van de staat :s

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor beveiliging is dit? Om heel eerlijk te zijn heb ik hier nooit van gehoord. Een school heeft ook geen eisen aan wachtwoorden, maar ik kan me voorstellen dat ze voor een probleemstudent een werkend wachtwoord niet gaan verwisselen.

[ Voor 48% gewijzigd door Umbrah op 12-11-2009 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar kan ik helaas geen antwoord op geven want ik weet dit zelf niet :s

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, je moet toch wel ergens bij de verbindingsinstellingen opgeven of het WPA/WPA2/WEP is, anders zit je sowieso verkeerd te kijken bij het instellen van een nieuwe verbinding. Gebruikt die school niet een 3rd party tool als SecureW2 toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
ik doe het gewoon met verbinding maken met een netwerk en dan het netwerk van de school en dan wordt een w8woord gevraagt.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wat geeft network & sharing center dan aan als je de $ invult in als wachtwoord? Op het moment van invoeren een alert met "Dit teken is kan niet geaccepteerd worden" of iets in die richting?
Want als je school een WPA-PSK beveiliging gebruikt, is de $-teken een geldig teken in het wachtwoord (ASCII tabel).

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26

Onbekend

...

Ik neem aan dat je al hebt gekeken of je toetsenbordinstellingen wel correct zijn. Anders kan het zijn dat je een heel ander teken krijgt als je SHIFT+4 drukt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het in geven zonder problemen maar als ik op VERBINDEN klik dan gaat t wachtwoord wegt en klijg ik een geel ballonnetje met de bood schap dat die tekens (en dat zijn er tog wel wat) niet kunnen voor komen in een wachtwoord.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen een hexadecimale key in te voeren aan de hand van de passphrase en de SSID:
http://www.xs4all.nl/~rjoris/wpapsk.html
Pagina: 1