Hoe krijg ik mijn Chaintech 6BTM MOBO zo ver dat ik het voltage kan aanpass

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
Ik heb een PII 350 waarvan ik PinB21 heb afgeplakt dus nu kan hij gewoon op 4*100 :7 draaien maar op 4.5*100 is hij niet stabiel :( dus dacht ik.. ik pas ff mijn voltage aan.. maar nee hoor nu staad er in mijn boekje van mijn Chaintech 6BTM dat je het voltage niet kan aanpassen :( :( (hij gaat automatisch op de defauflt voltage) maar nu is mijn vraag hoe je (zonder te gaan solderen ;)) ik mijn mobo zover kan krijgen dat ik wel het voltage kan aanpassen ???

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
Tja, verkeerde mammaplank. Bij Abit kan het wel.

Er zijn hier en daar enkele documenten over welke pinnetjes je kan afplakken (naast B21) om het voltage te veranderen, maar die heb ik hiet ff niet liggen.

Waarschijnlijk dat iemand anders dat weet?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
bios update?

• Wild pigeon
Nee geen bios updates :( ik heb namelijk op de chaintech site gekeken en daar stond dat MIJN mobo geen voltage veranderen ondersteund :( En dat in de toekomst ook niet zal gaan doen :(
---
Iemand meer info over welke pin afplakken om het voltage te veranderen ?

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
???????

ben zelf een zeer trotse :P bezitter van een chaintech mobotje, de 5tdm2. In eerste instantie alleen voltage veranderen van 2.8 naar 2.9 en terug...

toen bios update eroverheen, opeens kon ik ook 2.2/2.3/2.8/2.9/3.2/3.3 instellen
weleswaar niet byzonder veel mogelijkheden, maar voltage veranderen is het zeker.....

:P

• Wild pigeon
OINK !
Maar mijn mobo doet het in ieder geval niet :( en ook niet met bios updat :( Iemand meer info over het plakken van pinnen ?

Verwijderd

Kijk is bij Tom of BXBoards. Ik weet zeker dat ik op een van die sites gezien heb wat jij vraagt.

• Wild pigeon
Valcon, HEEL HARTELIJK BEDANKT !
Ik heb het volgende gevonden op de faq van BXboards:
---------------------------------------------
22) I am not running an Abit board - it there any way to change the CPU voltage?
You need to tape a few pins on your mobo, or use nail varnish or some other means to prevent electrical contact.
To get 2.2 volts on a Deschutes / Celeron class CPU do this:

Cover pin a121
Cover pin a119
Cover pin b119
--------------------------------------------
begrijp ik hieruit goed dat als ik mijn PII 350 (default voltage is 2.0) op 2.2 wil laten lopen dat ik dan pin a121, a119,b119 moet afplakken ?
Als dit het gaval is weet iemand dan een site met misschien wat plaatjes om duidelijk te maken welke pinnen dat precies zijn ?

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ja dat bedoelen ze
namen van de pins staan bij de pins, dus dat zie je zo

• Wild pigeon
Nou ik heb een BOXED version... en dan zie ik het er NIET bij staan :( Dat afplakken van pin b21 is ook gelukt omdat ik daar een plaatje van heb kunnen vinden !
Iemand plaatjes van die pinnen ?

Verwijderd

Als je weet waar B21 zit, weet je ook waar die anderen zitten.

• Wild pigeon
Wel waar die B pin zit maar niet de a pinnen...

• Wild pigeon
Maar voor dat ik aan het plakken ga is het natuurlijk wel handig om te weten of het eigenlijk wel zin kan hebben om hem op 2.2 te zetten aangezien win98se vast loopt op 450mhz of hij doet een auto reboot na het inloggen....

Verwijderd

Toen ik mijn Alpha nog niet had en mijn PII 400 op 450 (voltage 2.00 Volt)liet draaien had ie er verder geen problemen mee.

Sniper logged out...

• Wild pigeon
Sniper,als je hem op 500 of 550 zet gebruik je dan wel voltage tweaking ?

Verwijderd

Mijn 366 draait op 550 bij 2.2 V. Kan waarschijnlijk hoger, maar dan moet ik een grotere koeling monteren, en dat heb ik niet over voor die paar MHz.

En Duifje :), wat betreft de pin-layout: die heb ik ook ergens gezien, ofwel bij Tom of BXBoards, danwel bij Intel.

• Wild pigeon
Jep ik heb de pin lay out ook gevonden en ff de plaatjes opgeslagen op mijn HD (alleen nu ben ik de url weer kwijt ;)) Ik denk dat ik vandaag of morgen maar eens ga kijken of ik op 4.5*100 op 2.2 volt kan :7

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Zie je wel Wild Pigeon.. Dat je met het afplakken van andere pinnetjes de Core Voltage kan opkrikken. Ik betwijvel echter of dat direct verbetering oplevert. Waarschijnlijk trekt je cache niet meer..
Probeer het eens uit zonder cache en kijk of het systeeem dan stabiel loopt. Dan weet je tenminste waar het een en ander aan ligt.

Mijn Celeron 366 (Die trouwens nog steeds wegmag) loopt probleemloos op 550 mert core 2.0V.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Wild pigeon
Ja alleen mag hij niet weg tegen mijn PII350 ;) Maar ja nu ff over het overklokken .. ik denk dat het voltage opkrikken wel degelijk verschil maakt ! omdat als ik de cache uit zet doet hij het ook niet :(
Pagina: 1