Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV programma's opnemen

Pagina: 1
Acties:

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 16:35
Ik zoek wat degelijke TV software om dus TV mee te kijken op mijn PC (Win7). Ik heb een Hauppauge TV kaart: geweldige kaart maar met rotslechte software dat crasht als je iets wilt opnemen.
Windows Media center bevalt mij maar het opnemen is wat slecht te noemen. Je krijgt dan een voor mij onbekend formaat (wtv of dvr-ms) dat gigantisch groot is (40min = 2,5GB). Ik heb dan ook geen zin om te zitten werken met converters die er uren over doen als er software zou zijn dat het meteen converteert tijdens opnemen.

Het formaat waar de opgenomen dingen in moeten worden bewaard maakt voor mij niet veel uit (mag dus avi, mpg,... zijn, maar wel iets gangbaar).

Iemand dus ervaring met zulke software en mij iets kan aanraden?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Ervaring? Je hebt veel programma's, soms goede, soms slechte ... aanraden is moeilijk omdat mijn ervaring is dat het ene programma perfect werkt met in combinatie met die TV kaart en met een andere dan weer niet :P Dat zal je dus zelf wat moeten uitvissen, om je op weg te helpen ...

- Wikipedia: DScaler
- Wikipedia: GB-PVR
- Wikipedia: MediaPortal

Wat ik zelf doe, gebruik maken van mijn mooie dure Sony DVD / HDD Recorder onder de TV ;)
Nooit problemen met de kwaliteit, ik moet er de zetel niet voor uit en achteraf valt het vrij simpel om te zetten ook nog met de nodige tools ...

Als je echt deftig wil opnemen op je PC etc. moet je er naar mijn mening veel te veel tijd insteken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 14:55 ]

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Nou ik vind t wel fijn dat ik meer ruimte heb qua opslag en dat de kwaliteit toch beter is & meteen bewerkbaar. Ook schijnt dat je met softcam niet te duur uitkomt en dat je met 1 tvkaar kanaal A kan kijken terwijl je kanaal B opneemt.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]