iTunes nummersortering

Pagina: 1
Acties:

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Hallo allemaal,

Vandaag en gisteren ben ik een beetje bezig geweest met het digitaliseren van onze cd-collectie.
Dit doe ik dmv dbpoweramp cd ripper en ik zet alles om naar MP3 320kbps.
Deze bestanden zet ik dan over naar onze synology ds209+II en ik luister de liedjes via itunes.

Nu valt mij ineens op dat bij de cd's die ik vandaag heb "ingevoerd" de nummersorteering niet klopt, in itunes komen ze hoewel ik op album sorteer tevoorschijn in een alfabetische volgorde van het album.

De cds die ik gisteren heb gedaan gaan wel goed op de volgorde van het album. Ik heb niets aan de instellingen veranderd en als ik via de gemapte drive naar de plek waar de bestanden op de synology staan ga en ik klik daar op eigenschappen dan zie ik ze daar gewoon in de goede volgorde (volgens het album) staan en ook bij eigenschappen staat de meta-data goed.

Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen (zonder het liefst natuurlijk weer opnieuw te hoeven beginnen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het lijkt me dat er in de metadat geen tracknummer (meer) wordt meegegeven. Controleer daarvoor je ID3-tags eens.
Er zijn meer dan zat tools die dat kunnen controleren en repareren voor je

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Controleer of de album artiest voor het hele album gelijk is ;) Heb dit zelf ook gehad. Als je sorteert op album pakt hij daarna eerst de album artiest en dan pas het juiste tracknummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Oke, ik heb even gekeken en het gekke is, alles klopt volgens de id3-tags. Kijk maar eventjes:
http://www.plaatjesupload.../11/13/1258120358-150.png
http://www.plaatjesupload.../11/13/1258120408-880.png

En het gekke is, als ik via mijn ipod touch via de applicatie DS audio, waarbij je via je ipod naar muziek op de synology kan luisteren alles dus wel in de goede (album) volgorde staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Mathieuh op 13-11-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Niemand?
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Als ik in itunes op een nummer klik en dan op info tonen en dan op info krijg ik dit:
http://www.plaatjesupload.../11/14/1258188543-430.png

Daar staan dus geen tracknummers of albumartiest terwijl die allemaal wel in de idtags staan.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

[ Voor 95% gewijzigd door Mathieuh op 14-11-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Als je boven in de balk op naam klikt kun je velden toevoegen voor sortering, nu heb je op album gesorteerd. als je tracknummer erbij zet zal hij op artiest en dan tracknummer sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Plurk. schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:00:
Als je boven in de balk op naam klikt kun je velden toevoegen voor sortering, nu heb je op album gesorteerd. als je tracknummer erbij zet zal hij op artiest en dan tracknummer sorteren.
Ja, dat is het hem dus, dat tracknummer wordt op de een of andere manier niet goed door itunes gelezen ofzo, het zit wel bij het liedje, maar als ik dus de tracknummerkollom toevoeg dan blijft hij leeg bij de cd's die ik toegevoegd op de 2e dag en staat het wel goed bij de cd's van de eerste dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
weet dan niemand hoe ik dit kan fixen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Ik vrees dat ik deze weer even een kickje moet geven. Het is een erg irritant probleem en ik weet echt niet hoe ik het moet oplossen :(

Ik heb op de playstation 3 ook even gekeken en daar gaat het dus wel goed, daar worden alle nummers op alle albums in de goede volgorde weergegeven, het is werkelijk alleen itunes

• BellySM
  • Laatst online: 01-10 21:40
Begrijpelijk dat het een irritant probleem is. Wat mij opvalt is dat je cd's ript via een extern programma ipv iTunes. Probeer eens of het verschil uitmaakt als je een cd via iTunes ript en laat iTunes het mp3-bestand in library zetten op je geshared map op de Diskstation (laatste firmware van 13 nov ook?). Er zijn manieren om vanuit iTunes met een ander programma te rippen. Google maar eens op.
Verder (kans klein, maar toch...) denk ik aan schrijfrechten op de map waar de iTunes server van Diskstation op draait en of de media/indexering wel recent is.

• Mathieuh
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het rippen vanuit iTunes met een ander programma.

Ik heb inderdaad de laatste firmware, die van 13 november, en de indexering heb ik gisterenavond weer opnieuw gedaan, dit maakt geen verschil.

Ik moet nog ongeveer 200 cd's dus het is erg lastig als ik dat straks of opnieuw moet gaan doen of alles moet gaan zitten aanpassen.
Ik zal eens een cd via iTunes laten rippen maar het stomme is dat ik dan geen albumart erbij krijg, die moet ik er dan zelf weer bij gaan zitten doen.
-----------------------------------

Edit:
ik heb nu een cd via itunes geript en dan gaat het wel gewoon goed, alles staat in de goede volgorde. Jammer is alleen dat ik nu zelf album art moet gaan toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mathieuh op 19-11-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Heel fijn te lezen dat er schot in dit probleem zit. Als je een iTunes Store account in iTunes aanmaakt (creditcard benodigd, maar alleen voor coverart wordt niets in rekening gebracht), dan is er een optie actief (of je moet het nog aanzetten) waarbij automatisch de officiele coverart erbij wordt geplaatst. Aangezien je originele cd-uitgaven ript, moet dit geen enkele probleem zijn voor iTunes om de juiste coverart erbij te vinden. Waar deze optie in iTunes precies zit kan ik je niet zeggen: zit met een kuise laptop vd zaak in het buitenland 8) Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijder de cd's anders eens uit iTunes en voeg ze opnieuw toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Ik kan ze niet verwijderen want ik voeg ze toe op mijn NAS (synology DS209+II), alleen ik zag dus heel erg leuk dat de coverart die via iTunes is toegevoegd, alleen als een zwart plaatje op de playstation verschijnen en in iTunes doet de coverart het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
ik voorzie deze topic nogmaals van een kickje, het probleem is dat ik niet via itunes wil importeren want die zet alle nummers automatisch in de lokale bibliotheek en dat wil ik niet. Verder vind ik de muziek via dbPoweramp toch net iets mooier klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Beste TS, verdiep eens wat meer in de mogelijkheden van iTunes, bijv via de tutorials en tips & trucs van iLounge. Zo kan je in iTunes voorkeruen het pad vd library veranderen naar je share op de Diskstation (al wordt het wel retetraag). Ook kan je een externe ripper zoals dbPoweramp vanuit itunes gebruiken. Je moet hiervoor wel even googlen voor een tweak.
Kennelijk hanteert Apple met iTunes in mp3 formaart niet heleaaml de standaard vwbt plaatjes bij mp3. Appleproducten onder mekaar (sync met ipod/iphone) werkt wel prima, aangezien coverart meegaat. Zelf handmatig knip en plak vd coverart naar het specifieke veld onder file info vh lied gaat wel prima vanuit iTunes en dan komt het wel goed over op andere mediaspelers zoals mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
weet iemand misschien hoe ik dat moet doen dan? importeren met dbpoweramp via itunes? want ik kan dat nergens vinden via google en ook niet in iLounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mathieuh schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:11:
Ik kan ze niet verwijderen want ik voeg ze toe op mijn NAS (synology DS209+II), alleen ik zag dus heel erg leuk dat de coverart die via iTunes is toegevoegd, alleen als een zwart plaatje op de playstation verschijnen en in iTunes doet de coverart het wel goed.
Met dit script kun je door iTunes gevonden cover art laten toevoegen aan de bestanden zelf (want dat doet iTunes niet). Dan kan vervolgens ieder ander programma de cover art ook gebruiken.
Pagina: 1