Nieuw moederbord in Toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

• Compuserve4U
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05-2024
Na plaatsing van een nieuw moederbord, nieuw geheugen en een goede processor start de laptop nog steeds niet op. De ventilator gaat wel draaien en lichten lichten heel even op en het power lampje blift wel branden ook de venti blijft lopen. Ook de DVD lamp licht even op bij het aanzetten van de laptop. Er verschijnt geen beeld en de laptop komt zelfs niet eens aan zijn bios. Ik heb nu al heel wat geld uitgegeven maar helaas nog steeds zonder resultaat. Zou iemand mij kunnen helpen, zowel fysiek met reparatie als wel met tips via dit forum om alsnog de laptop aan de gang te krijgen. Helaas rest er anders dan niet veel dan de laptop op internet te verkopen voor onderdelen. Erg jammer van zo'n mooie latop. Wie o wie kan mij helpen????? :(

Zie voor info laptop:

http://nl.computers.toshi...new=Yes&PRODUCT_ID=117976

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat de losse onderdelen nog werken?
Het moederbord kan goed een DOA zijn, in dat geval schiet je daar dus nog niets mee op.

• Compuserve4U
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05-2024
Inderdaad, de losse onderdelen, ik heb hem vanmorgen nogmaals een keer helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gemonteerd zonder tel. modem (gebruik je tegenwoordig toch nooit) en zonder wireless netwerkkaart. En warempel hij startte op. Daarna nog een keer de draadloze netwerkkaart geplaatst en weer startte de laptop niet op. De kaart kwam uit een splinternieuwe laptop, merk Acer maar met een Atheros chip terwijl deze laptop,de Toshiba dus altijd gewerkt heeft met een Intel 3945ABG. Helaas heb ik deze kaart gebruikt voor reparatie van een laptop voor iemand. Weet iemand of het kan dat het verschil in merk (Atheros en Intel chip) van de draadloze kaart dit probleem heeft kunnen veroorzaken? Dus het niet opstarten.
Bedankt alvast voor uw reactie.