Geen Windows Media Player meegeleverd bij Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-08 20:30
Hallo,

ik heb zojuist Windows 7 ultimate 32-bit geïnstalleerd, gedownload van MSDN met licentie. Ik heb echter het probleem dat Windows Media Player niet meegeleverd is, terwijl op de microsoft site staat dat standaard WMP 12 bijgeleverd moet zijn. Ik kan het ook niet vinden in Configuratiescherm bij "Windows-onderdelen in- of uitschakelen".
Als ik naar Microsoft Download Center ga om WMP te downloaden, krijg ik op die website de melding dat Windows NT 4 op mijn pc geïnstalleerd staat en dus niet Windows 7. Zodoende krijg ik ook een dowload link voor WMP 6.4 en die is natuurlijk incompatibel met Windows 7.

Ik heb me een ongeluk gezocht naar een alternatieve download van WMP 12 voor Windows 7 maar zonder succes. Weet iemand misschien hoe ik hieraan kan komen, of heeft iemand hetzelfde probleem gehad en weet wat de oplossing hiervoor is?

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Heb je dit geprobeerd?

"Zo schakel je WMP weer in: Configuratiescherm > Programma's en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen. Klikken op kruisje voor Media Features, Windows Media Player aanvinken en op OK klikken."
Via: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=51713

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
T020 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:06:

Ik kan het ook niet vinden in Configuratiescherm bij "Windows-onderdelen in- of uitschakelen".
Dat heeft hij al geprobeerd zegt hij, verder weet ik zo ook geen oplossing!

Reality is wrong. Dreams are for real

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Peeder schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:15:
[...]

Dat heeft hij al geprobeerd zegt hij, verder weet ik zo ook geen oplossing!
Nou, nee, hij geeft aan het eerste gedeelte ervan gedaan te hebben. Het zou toch kunnen dat hij het laatste gedeelte over het hoofd heeft gezien? Hij zou namelijk, zoals hij inderdaad zegt, meegeleverd moeten zijn;
http://www.microsoft.com/...edia/player/versions.aspx

Verder heb ik hier nog een download gevonden, ben echter niet bekend met softtonic of met de kwaliteit van hun aangeboden downloads;
http://en.softonic.com/s/windows-media-player-12

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je niet per ongeluk de 'N'-versie gedownload?
Zoja, dan kan je hier WMP downloaden :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• T020
anandus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:30:
Heb je niet per ongeluk de 'N'-versie gedownload?
Zoja, dan kan je hier WMP downloaden :)
Ja, ik heb inderdaad de N-versie :). Ik had geen idee dat dat zonder media was dat stond er niet bij op MSDN, KN-versie heb ik daar ook niet zien staan trouwens...

Ik begin nu aan de download dus ik hoop straks als hij klaar is te kunnen posten dat het probleem is opgelost, in dat geval alvast enorm bedankt _Oo_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
Thnx andadus :), het is gelukt met de download link die je me gaf dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Anderen ook bedankt voor jullie replies..
Pagina: 1