Beste tweakers, 
Ik heb hier een laptop gekregen van iemand die een aantal problemen heeft met zijn laptop.
het is een laptop met vista home premium 32bit
Problemen:
Onder andere dat msn niet wil installeren,
nu heb ik nog meer problemen geconstateerd:
windows wil niet meer updaten
windows security essentials (virusscanner) wil niet meer installeren, komt met foutmelding 0x80070643
wat heb ik al gedaan:
verschillende problemen proberen op te lossen voor updaten (update services uit zetten softwaredistribtion leeg maken, update services aan zetten, weer proberen te updaten)
Gescanned op virussen met malwarebytes en combofix
regsvr32 dll geinstalleerd via command (stond ook op internet voor mogelijke oplossing)
Norton volledig verwijderd van de laptop met norton removal tool is ook gelukt
installatie windows security essentials geprobeerd in veiligmodus
het gekke is dat wanneer ik nu programma's wil installeren ik een foutmelding krijg : internal error 2203
dit heeft volgens internet veel temaken met windows installer, ik kan nu gewoon geen enkel programma installeren
ik heb geprobeerd de services: windows installer uit en vervolgens aan te zetten, had echter geen effect.
Toen heb ik geprobeerd de register dll van windows installer opnieuw te installeren door een juiste van een andere vista machine er in te importeren, ook weer geen effect.
Ik snap echt niet meer wat ik nu nog kan doen?
Hopelijk kunnen jullie het nog allemaal volgen
Ik heb hier een laptop gekregen van iemand die een aantal problemen heeft met zijn laptop.
het is een laptop met vista home premium 32bit
Problemen:
Onder andere dat msn niet wil installeren,
nu heb ik nog meer problemen geconstateerd:
windows wil niet meer updaten
windows security essentials (virusscanner) wil niet meer installeren, komt met foutmelding 0x80070643
wat heb ik al gedaan:
verschillende problemen proberen op te lossen voor updaten (update services uit zetten softwaredistribtion leeg maken, update services aan zetten, weer proberen te updaten)
Gescanned op virussen met malwarebytes en combofix
regsvr32 dll geinstalleerd via command (stond ook op internet voor mogelijke oplossing)
Norton volledig verwijderd van de laptop met norton removal tool is ook gelukt
installatie windows security essentials geprobeerd in veiligmodus
het gekke is dat wanneer ik nu programma's wil installeren ik een foutmelding krijg : internal error 2203
dit heeft volgens internet veel temaken met windows installer, ik kan nu gewoon geen enkel programma installeren
ik heb geprobeerd de services: windows installer uit en vervolgens aan te zetten, had echter geen effect.
Toen heb ik geprobeerd de register dll van windows installer opnieuw te installeren door een juiste van een andere vista machine er in te importeren, ook weer geen effect.
Ik snap echt niet meer wat ik nu nog kan doen?
Hopelijk kunnen jullie het nog allemaal volgen