Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[dc++] mogelijkheid tot hash mee kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
Op het moment dat ik via DC++ een groot bestand binnenhaal, wil ik dat direct verder delen.
Ik heb mijn download map gedeeld, dus dat gaat tot dus ver allemaal automatisch.
Probleem is dat de pc weer vrij lang tijd nodig heeft om het bestand te hashen.

Wat ik mij af vroeg: kan de Hash van de file mee gekopieerd kon worden, zodat deze op de pc niet opnieuw berekend moet worden?

Dit ivm tijdwinst

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-11 22:55
Netwerken -> Client Software Algemeen

If it ain't broken, tweak it!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan standaard zover ik weet niet, maakt namelijk geen onderdeel uit het DC protocol dus zou er (de zoveelste) extentie op moeten worden geschreven.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Daarnaast is het hele idee van de hashes er ook om makkelijk te kunnen checken of de file welke aangeboden wordt ook daadwerkelijk datgene is wat je zoekt.

En als je het bestand download en het bestand is onderweg beschadigd of gesaboteeerd dan zal de hash niet overeenkomen met de hash welke het bestand van de originele aanbieder heeft.

Het mee kopiëren van hashes zal in mijn ogen meer problemen kunnen veroorzaken dan dat het voordelen biedt.

[ Voor 13% gewijzigd door dutch_warrior op 12-11-2009 21:09 ]

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
Ja, daar had ik nog niet aan gedacht..
laat maar doen :-)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind het helemaal niet zo'n gekke vraag van de poster.

Tijdens het downloaden controleert DC++ al de hash van de file. Hiermee weet hij namelijk of de file helemaal correct is. Misschien doet hij dat per blok (en downloadt hij de hash op blok-niveau met elk blok mee) of houdt hij een lopende berekening bij, dat weet ik niet. Maar hoe dan ook weet hij dat de file die je gedownload hebt, correct is. De hash van de file kan hij bovendien wel downloaden (zo controleert hij ook of 2 versies met dezelfde naam ook precies dezelfde file zijn).

Daarom is het eigenlijk van de gekken dat hij daarna weer opnieuw gaat lopen hashen en je systeem vertragen. Dat heeft me op Campzone ook altijd geirriteerd (de enige plaats waar ik ooit DC++ gebruik :) )
Pagina: 1