Pricewatch meldpunt functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Sinds zaterdag 7 november staat er een overduidelijk foute prijs voor de Nokia 6303 Classic Zwart.
Terwijl de laagste prijs 124 Euro is, claimt Misco Nederland B.V. deze telefoon voor slechts 45 Euro te kunnen leveren .
Deze prijs is duidelijk niet correct en de link lijkt naar een ander product te gaan.
Ik heb meteen een melding naar het meldpunt gestuurd en zondagmorgen was de foute prijs inderdaad verdwenen, om een paar uur later weer op te duiken.
Na 4 meldingen in de afgelopen dagen is de prijs not steeds niet verwijderd of de link gecorrigeerd naar het juiste (en veel duurdere!) product.
In het verleden werden meldingen snel en effectief verwerkt en dat lijkt nu niet meer het geval te zijn.

Ik vraag me dus serieus af waarom we een meldpunt hebben?
Of er wordt niets met de meldingen gedaan, of de shops blijven de links fout aanpassen.
Deze fouten zorgen ervoor dat de prijshistorie van het product niet klopt en dat bij sorteren op prijs een product veel te hoog op de lijst komt.
Verder zouden deze fouten eigenlijk met terugwerkende kracht gecorrigeerd moeten worden, zodat de prijshistorie weer klopt.

Ik heb zelf het gevoel dat er redelijk vaak bewust of onbewust foute prijzen in de shop geplaatst worden en vaak door dezelfde bedrijven.
Het meldpunt zou ervoor moeten zorgen dat de pricewatch betrouwbaar blijft, maar dan moeten de meldingen wel in behandeling worden genomen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de koppeling nu verwijderd en geblokkeerd voor die shop. Zodat hij niet automatisch terug kan komen tot ze ons hebben overtuigd dat het opgelost is.

Je hebt helemaal gelijk dat dit veel eerder had moeten gebeuren. Waarom de crewleden die eerdere meldingen hebben verwerkt dat hebben nagelaten kan ik je echter ook niet vertellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 12-11-2009 19:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik zit er ook op. Duidelijk is in ieder geval dat wij niet de enige zijn. Meerdere prijsvergelijkers hebben meerdere shops die een onjuiste productcode hebben toegewezen. In het geval van Misco, ligt de fout in ieder geval bij hen. Kijk hier maar.

Nokia 5030 graphite
Fabrikant: Nokia Manufacturer Nr: 002M2G8

Deze productcode hoort bij de Nokia 6303 classic, daardoor wordt hij steeds weer gelinkt. Bijvoorbeeld Salland heeft wel de juiste productcode aan het de Nokia 6303 gekoppeld, maar geven hem de prijs van de Nokia 5030. Koopje daar dus :+

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 12-11-2009 20:09 ]

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bedankt voor de snelle actie _/-\o_
De pricewatch is voor ons Tweakers van grote waarde, maar dan moeten de gegevens daarin wel betrouwbaar zijn.

Edit:
Interessant dat er inderdaad meerdere shops/pricewatchen de fout ingaan op een onduidelijk productnummer.
Echter in Tweakers heb ik (nog) het volste vertrouwen, dus verwacht ik kwaliteit ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Flitzer op 12-11-2009 20:13 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, googlen op die productcode geeft wel meer sites waar die 5030 terugkomt, wellicht een groothandel die het verprutst heeft ofzo? Ik had (en heb) nu ff niet de tijd om dat verder uit te zoeken. Maar hij is nu in elk geval geblokkeerd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr