ja, daag.
Omdat je geen informatie geeft over wat je doet en geen foto's plaatst, zal ik maar zeggen dat je het geweldig doet!!Remmes_NT schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:47:
so wtf am i doing wrong!!!
Maar ff zonder gekkigheid, met een statement als "wtf am I doing wrong" komen we niet verder natuurlijk.
Ik heb maar ff 5 seconden gezocht voor je: http://www.scythe-eu.com/...cooler/ninja-2-rev-b.html Klik op plaatje met "AMD Socket" en bekijk het filmpje maar.
Als het nu nog niet lukt, kun je jezelf echt kwalificeren als noob
[ Voor 26% gewijzigd door Crahsystor op 12-11-2009 17:56 ]
Addicted to silent computing
ik zal zo foto's maken, ben ff eten.......droogt pasta snel op????Crahsystor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:51:
[...]
Omdat je geen informatie geeft over wat je doet en geen foto's plaatst, zal ik maar zeggen dat je het geweldig doet!!
Maar ff zonder gekkigheid, met een statement als "wtf am I doing wrong" komen we niet verder natuurlijk.
ja, daag.
doe ik, maar het lukt niet.. ik gebruik alles zoals het hoort, heb mobo uit kast gehaaldAlexanderB schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:52:
op je moederbord zit als het goed is 2 plastic stukken met haken dr aan, je haakt 1 eind van de bracket onder de haak aan eht mobo, zet de koeler op zn plaats en drukt de 2e kant naar beneden tot je em onder de haak kan drukken.. waar gaat het precies verkeerd? (of heb je gewoon de verkeerde bracket?)
ja, daag.
Yeseterror schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:21:
je kan die pinnetjes op je amd clipjes (die op je koeler dus) strakker en losser zetten (3 standen) kijk hier eens naar
hoe krijgt ik die krengen eraf dan.. heb het al geproeerd, ben bang het te slope
gelukt
dank voor hulp.. sorry dat ik zo dom ben
[ Voor 9% gewijzigd door [Remmes] op 12-11-2009 18:25 ]
ja, daag.
Noob is iets anders dan dom. Je mist gewoon ervaring met dit spul. Als je echt dom was, had je niet eens er aan gedacht om een andere koeler te installeren.
Addicted to silent computing
was inderdaad de eerste keer dat ik dit deed ( ik had ook wel iemand em erop kunen laten zetten, maar ik wil liever dingen leren door het eerste zelf te proberen, als het dan niet lukt, om hulp vragenCrahsystor schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:39:
[...]
Noob is iets anders dan dom. Je mist gewoon ervaring met dit spul. Als je echt dom was, had je niet eens er aan gedacht om een andere koeler te installeren.
hij zit erop , heb hem er passief op, en volgens coretemp is het idle 17-18c( echt helemaal niets doen)en met internet etc 26c dus dat zit wel snor, stressed met wat ik doe word ie max 35c, heerlijke stilte in de kamer
[ Voor 16% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2009 12:23 ]
ja, daag.
Heb je hem in de vriezer? idle kan nooit zo koud, dit kan(met luchtkoeling) nooit onder de kamertempratuur zijn.Remmes_NT schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:43:
[...]
was inderdaad de eerste keer dat ik dit deed ( ik had ook wel iemand em erop kunen laten zetten, maar ik wil liever dingen leren door het eerste zelf te proberen, als het dan niet lukt, om hulp vragen)
hij zit erop , heb hem er passief op, en volgens coretemp is het idle 17-18c dus dat zit wel snor, stressed met wat ik doe word ie max 35c, heerlijke stilte in de kamer
misschien koude start bios meting.Schumaster schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:01:
[...]
Heb je hem in de vriezer? idle kan nooit zo koud, dit kan(met luchtkoeling) nooit onder de kamertempratuur zijn.
Misschien eens met RealTemp of Everest meten?
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
in men kamer is het 16 graden ofzo..verwarming staat uit en mijn moeder heeft in kamer ernaast raam open ..Schumaster schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:01:
[...]
Heb je hem in de vriezer? idle kan nooit zo koud, dit kan(met luchtkoeling) nooit onder de kamertempratuur zijn.
met everest zie ik nergens cpu temp staan, alleen gpu
realtemp.. zal eem downloaden heb een amd cpu
momenteel 24c, met internet ,film aan, films downloaden,msn
[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2009 12:24 ]
ja, daag.
zal zo even voelen,moet toch usb nog aansluiten op mobo,,ben ik gister vergeten merk ik netSchumaster schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:17:
en als je aan het koelblok voelt? voelt deze dan aan als 24 graden of een stuk warmer?
ja, daag.
Heb je de temps al eens geprobeerd met een andere Temp tool?
Want dit soort temps behoren tot de beste watercooling sets
Dus de volgende keer gaat het je gewoon lukken een koelertje te monteren
heb jij ff een link naar anderen dan?BoRRel82 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:58:
Hij heeft in de BIOS de setting Raam open "enabled" aan staan haha!
Heb je de temps al eens geprobeerd met een andere Temp tool?
Want dit soort temps behoren tot de beste watercooling sets![]()
Dus de volgende keer gaat het je gewoon lukken een koelertje te monteren
everest geeft namelijk geen cpu graden aan...
coretemp geeft nu 22c aan, in men kamer is het 20c denk ik, heb net fan maar op men blok gezet
ja, daag.
of http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

internet + downloaden 3 films + film kijken+ msn
kamer temp 19-22c
ja, daag.
Stressed zou hij rond de 45°C moeten zijn (met dan op 1000rpm), zonder fan rond de 65°C.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
dan maak je mij niet wijs dat zn cpu idle 27 graden is(en het is niet eens idle, gezien ie ook aan het downloaden, internetten en film kijken is)
Ik zou nog wel even de temps checken. Maar daar zou ik me niet te druk over maken als ik jou was! Alle temps zijn nog ver buiten de gevarenzone! Misschien in een meting onder full load wel aan te raden, gewoon voor de zekerheid dat alles ok is.
stonedgeek schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:46:
Die readings spreken elkaar wel tegen ja! Als dit kloppende temps zijn wil ik wel een foto zien van jouw complete systeem!Toch veel plezier met je nieuwe koeler, was voor mij ook weer eens leuk zon topic door te lezen. Was niet lang geleden dat ik ook voor het eerst aan het klooien was met CPU koelers. Aangezien Remmes_NT praktisch even oud is als ik ben kan dat ook niet anders. Het is handig dat je het voortaan zelf kunt! Ik heb veel aan dit soort kennis gehad, aangezien ik nu ook een bijbaan heb bij de locale computerboer
Ik zou nog wel even de temps checken. Maar daar zou ik me niet te druk over maken als ik jou was! Alle temps zijn nog ver buiten de gevarenzone! Misschien in een meting onder full load wel aan te raden, gewoon voor de zekerheid dat alles ok is.
heb een cm 690 kast met de standaard cm fan voorin
achter,zijkant en bovenin zitten tacens pro's van 12cm die ik op laagst heb draaien
koelblok word niet echt warm vind ik, en mijn cpu is ook niet het beste wat er is dus word niet warm als je vergelijkt met een i7 ofzo
alle programma's bij elkaar: ( downloads uit etc.. echt alles uut)
http://img689.imageshack.us/img689/2165/tempss.png
[ Voor 5% gewijzigd door [Remmes] op 13-11-2009 18:11 ]
ja, daag.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
dat is inderdaad de standaard cm fan aan de voorkant, daarachter zitten mijn HDD'sstonedgeek schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:01:
Als je gewoon voorzichtig doet, is het inderdaad het beste om alles zelf te leren. Als je het altijd door iemand anders laat doen helpt dat niks. Je behuizing is in orde, en je airflow is denk ik ook wel prima! De temps van de harddisks zijn wat hoog naar mijn idee, misschien heb je nog wel een fannetje liggen die ervoor kan oid (of is dat de standaad cm fan??). Bij mij komen die onder idle nooit boven de 25 graden. Ook je grafische kaart word wat warmer, maar ik heb die temps even vergeleken met andere 8800 gtx kaarten... en daarmee zit je prima! Je temperaturen zijn wat vreemd, maar je hebt genoeg airflow en geen enkel onderdeel word veel te warm.
ik bedenk me nu wel dat ze beide in de 2 bovenste sloten zitten.... straks maar even 1 naar beden doen dan, kijken of dat wat helpt..
en oowja, die temps zijn als mijn fans op zen laagst draaien,
[ Voor 3% gewijzigd door [Remmes] op 15-11-2009 12:32 ]
ja, daag.
http://wall.alphacoders.c...t-Black-43876.jpg&i=43876warhamstr schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:28:
Offtopic: hoe heet die wallpaper? (vintmvet!)
astu, staan wel meer mooie wallapers op die site
ja, daag.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K