Toon posts:

welke proxyserverprogje voor alles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net een thuisnetwerk en vroeg me af welk programma ik moet nemen voor internetdelen.
Ja ik weet dat er al een topic voor is maar ik kan daar niet mijn antwoorden in vinden dus sorry maar ik moet er dus zelf maar een openen
ik wil dus een proxyserver waarmee ik alles kan doen dus dat ik op de clientpc evenveel kan als op de server pc en dan doel ik op spellen etc...dus alles wat op de server pc kan wil ik ook op de client pc kunnen
ik heb winproxy geprobeert maar daar kon ik geen aoe2 mee spelen
dus kunnen jullie me helpen???
alvast bedankt
ArneDM

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nu dus winproxy maar daar kan ik dus echt niet mee aoe2 spelen maar kan dat met wingate dan wel?????
weet iemand het zeker???
dit is echt belangrijk voor me.. dus alle hulp is welkom

Verwijderd

een oude amd of pentium kopen, OpenBSD erop gooien, de tutorial lezen, Squid installeren, de user guide lezen, en je hebt een openbsd router/firewall/proxy met 2 windows pc's om mee te spelen. :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een oude cel466 met 64mb geheugen over en die wil ik als server gebruiken als ik die progs installeer dan doet alles het???
ook games etc???
de pc hoeft verder niets te kunnen en ik drasi verder ook niets op die server pc alleen koetje dus resources genoeg op de server

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er net achter dat dat dus zoiets als linux is...
sorry maar daar snap ik niet zoveel van is er niet iets wat windows-based is wat net zo goed werkt???

Verwijderd

Dan mag je dokken en dikke hardware neerzetten... Of je gebruikt die 486 voor een openbsd systeempje...

Verwijderd

Topicstarter
het is een celeron 466mhz ik kan er ook gewoon 265mb nog inzetten dat lijkt me toch wel voldoende voor het internetdelen van 3computers en om te zorgen dat ik gewoon spellen kan spelen op de client pc's????
daar zijn toch wel progs voor behalve linux progjes???

Verwijderd

en openbsd is _geen_ linux!!!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik gebruik hier Sygate en dat werkt prima.
Ook met AOE... Het nadeel is alleen dat je moet AOE slechts met 1 pc per game kan zitten. Dat ligt aan het protocol dat micorsoft gebruikt voor dat spel. Je kan dus met geen enkel programma met meerdere LAN pc's en een internet pc in 1 game zitten. (Daar gebruik ik dus m'n ISDN voor..:))
Je kan dus wel met z'n allen tegelijk in verschillende games spelen.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
oke dus sygate is een optie....
want winproxy dee het dus niet met aoe2
er komt zoiezo maar 1 pc op dat spel op het internet want de pc die ik gebruik is voor de spellen zeg maar de andere pc is meer voor tekstverwerken en gewoon internetten dus er zal zoiezo maar 1 pc verbonden zijn op dat moment met aoe2 maar met sygate zal het dus wel werken???
en dat geld voor alle protocollen/spellen??

• Ook

Ook

Yes I can!

Nee, dat geldt zeker niet voor alle spellen! Dat ligt puur aan die Microsoft spellen..
HalfLife (Counterstrike) kan ik gewoon met meerdere mensen tegelijk in 1 game spelen.

Elke spel wat je in je eentje zonder gedeelde netverbinding kan spelen kan je ook in je eentje met een gedeelde verbinding spelen.

Ook

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het lijkt me dat je wel ff de juiste poorten moet openzetten voor AOE2, ik weet bijna zeker dat dat wel kan met WinProxy.

• Ook

Ook

Yes I can!

Lijkt mij ook ja, bij Sygate is de ondersteuning voor AOE ook niet standaard ingebakken, die moet je er zelf importeren. Kan denk ik met bijna elke proxy. Je moet alleen ff weten hoe, en bij Syagte staan de regeltjes voor veel spellen/applicaties handig op 1 site..

Ook

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu sygate draaien en dat doet het automatisch al goed met aoe2 en ut die heb ik uitgeprobeerd.
bij winproxy heb ik de ingebakken firewhall uitgezet en alle poorten dus open gezet
maar niet doen hoor echt niet. je kon de instellingen voor aoe2 zelfs aanvinken maar doen ho maar!!!! :(
nu met sygate werkt het wel *D
Pagina: 1