Toon posts:

na installatie drivers HD 5850 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat na de installatie van de drivers van de HD 5850 mijn systeem zo traag is dat er niet meer mee te werken valt. dit gebeurt zowel onder windows 7 als Vista ultimate (beiden 64 bit).

systeem bestaat uit:
Asus P6T Mobo
I7 920
12 Gb corsair 1333 Mhz
3 X Sata hdd
2 X Ide Hdd
en natuurlijk de bewuste 5850.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload, maar dat heeft hetzelfde effect. Alles werkt lekker totdat de drivers erop gezet worden en dan heb ik op de kale desktop ongeveer 1fp5s, ja echt je leest het goed, als ik mijn muis verplaats duurt het ongeveer 5 sec voordat hij reageert.
Iemand een idee?
Kan er op het net niets over vinden, alvast bedankt.....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee??

Verwijderd

heb je nog meer stappen geprobeerd?
heb je geprobeerd de video kaart in een ander PCI-e poort te steken?
heb je een driversweep geprobeerd en dan de drivers opnieuw erop gezet?
staat er in apparaatbeheer misschien een geel uitroeptekentje ergens?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie...
Meer stappen zoals onderstaand bedoel je?

Nee, Asus geeft aan om de eerste PCI-e te gebruiken (kan het allicht proberen)

ja, heeft geen effect

nee, maar windows geeft wel aan dat het apparaatstuurprogramma niet goed geinstalleerd is.
en als ik de oude drivers gedeïnstalleerd heb staat er idd een uitroeptekentje.

P.S ook 32 bit maakt niet uit.

Ik denk zelf dat er iets mis met de graka, maar zonder driver werkt die wel (niet zoals het zou moeten natuurlijk).

Heb helaas geen andere graka dus kan dit ook niet uitsluiten.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Probeer die kaart eens in een andere pc. Als ie het dan ook niet doet, zit er echt hardwarematig iets verkeerd.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
j
bwerg schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:24:
Probeer die kaart eens in een andere pc. Als ie het dan ook niet doet, zit er echt hardwarematig iets verkeerd.
Ja, daar had ik ook al aangedacht, maar ik heb geen andere pc en ook even niemand met een pci-e kaart, dus dan wordt het een beetje moeilijk.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Werkte dit systeem hiervoor wel goed met een andere videokaart? Heb je een andere videokaart die je kunt inprikken en werkt het dan wel goed? Of is dit een verse constructie?

Zit het meest recente BIOS op de plank? Al eens een CMOS reset gedaan?
Ben je al teruggevallen op een wat meer basic setup?
Bijvoorbeeld enkel CPU, moederbord, 1 reepje RAM (probeer ook andere reepjes ipv maar één enkele) op losse settings of SPD settings, de videokaart, enkel je OS disk en een voeding om dat alles van sap te voorzien, waarbij je ook alle onnodige stekkers loshaalt zowel intern als extern.

Als het dan wel goed werkend systeem hebt kun je stap voor stap weer gaan uitbreiden.
En als het dan nog niet werkt, eventueel na een verse installatie, dan heb je ook al weer een scala onderdelen minder waar de fout mogelijk ligt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:03:
Werkte dit systeem hiervoor wel goed met een andere videokaart? Heb je een andere videokaart die je kunt inprikken en werkt het dan wel goed? Of is dit een verse constructie?

Zit het meest recente BIOS op de plank? Al eens een CMOS reset gedaan?
Ben je al teruggevallen op een wat meer basic setup?
Bijvoorbeeld enkel CPU, moederbord, 1 reepje RAM (probeer ook andere reepjes ipv maar één enkele) op losse settings of SPD settings, de videokaart, enkel je OS disk en een voeding om dat alles van sap te voorzien, waarbij je ook alle onnodige stekkers loshaalt zowel intern als extern.

Als het dan wel goed werkend systeem hebt kun je stap voor stap weer gaan uitbreiden.
En als het dan nog niet werkt, eventueel na een verse installatie, dan heb je ook al weer een scala onderdelen minder waar de fout mogelijk ligt.
Ja, dit is een hele verse constructie, zo uit de winkel.(webshop)
Zie nu dat ik vergeten was het wattage van de PSU te vermelden, maar dat is 850 Watt, dus dat lijkt me voor een enkele kaart meer dan voldoende.

Ook op de volgende alinea op alle vragen: ja

Maar ben er inmiddels achter dat het de videokaart is, toch andere kaart erin kunnen prikken en het systeem werkt als een zonnetje, wordt dus een retourtje videokaart.
En nu maar even nadenken of ik wel zo'n zelfde kaart terug wil.

Iedereen bedankt voor de reacties en het meeedenken. _/-\o_

@ moderator; er mag wat mij betreft een slotje op dit topic.

PFIEUW....I'M Happy :P :9 :*)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen slotje nodig, FAQ Beleid - Topiceinde ;)

Altijd fijn om achter de oorzaak te zijn. Nadenken of je nog wel zo'n zelfde kaart wilt... het zijn prima kaarten, mogelijk heb je gewoon een brak model gehad. Ik zou gewoon ruilen voor hetzelfde dmv RMA en als het dan weer niet werkt pas naar een ander model gaan kijken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar dan moet ik weer dezelfde drivers installeren, en daar ging het nou juist mis.
Daarnaast is deze kaart nu ook niet meer op voorraad dus dat betekent weer langer wachten....
Heel eerlijk, denk ik sterk over een vergelijkbare kaart van de concurent, dit is namelijk niet mijn eerste (slechte) ervaring met deze fabrikant (hoop dat ik hiermee geen forum regels overtreed)

Jammer, want nu moet ik weer langer wachten voordat mijn systeem echt optimaal is... :'(
werk nu ff met een beduidend minder kaartje, maar die moet ook weer terug, dus zit ik de komende weken zonder videokaart, en daar ben ik niet blij mee.

Maar goed, het is een kwestie van afwegingen maken en misschien probeer ik het nog wel een keer...

Nogmaals bedankt allemaal voor de hulp

Grtz

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Vergelijkbare kaart van de concurrent: pricewatch: Asus ENGTX285/2DI/1GD3

Goedkoopste beschikbare is 300 euro. Je kunt je nog bedenken ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:37:
Vergelijkbare kaart van de concurrent: pricewatch: Asus ENGTX285/2DI/1GD3

Goedkoopste beschikbare is 300 euro. Je kunt je nog bedenken ;)
Idd deze of z'n kleinere broertje (275) en in de toekomst eventueel in SLI, lijkt me ook geen verkeerde keuze! :9~

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Vaak hebben fabrikanten voor defecte kaarten wel enkele exemplaren liggen die ze direct naar je kunnen toesturen indien bij defecten. Mocht het vervangende product problemen veroorzaken kun je altijd naar een ander merk toegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bilderbeek op 14-11-2009 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een laatste update...

Met de allernieuwste drivers (release date 17-11-2009) de kaart toch werkend gekregen.
Ben nu helemaal happy want de kaart is bijna niet te krijgen en behoorlijk duurder geworden.

Hoe is het gedaan?

Geheugen teruggebracht van 12 Gb naar 4 Gb.
Oude drivers verwijderd.
Met driver sweeper de restanten verwijderd.

Nieuwste driver geïnstalleerd.... en werken! :*)
Doe er je voordeel mee

Je ziet er is dus hoop, en ben achteraf blij dat het niet aan de kaart lag.

Nogmaals allen bedankt voor de reacties

GRTZ

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 23:41
Nu zit je wel met die 8 GB die je niet gebruikt :? Nu is 4 GB voor games nog goed te doen(max dat ik hier heb is crysis onder vista x64 en dan gebruik ik 3.1 GB ofzo met wat achtergrondapps als msn, IE en mediaplayer open).

http://specs.tweak.to/16567

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
En als je nu weer de 12gb(6x2GB?/3x4GB?) erin zet ,heb je dan nog steeds probs?Anders kun je de ram ruilen voor een ander merk of omruilen of eerst proberen in de andere sloten.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ja stom van me dat had ik er even bij moeten zetten. 7(8)7

Daarna gewoon de rest van het geheugen erin terug gezet en het werkt naar behoren.

Dus alles is helemaal oké!

GRTZ
*O*

• Bullus
Waarschijnlijk zat de videokaart niet goed in de pci-e slot.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
@bullus;

Dacht je nou echt dat ik dat niet gecontroleerd had?????

Sorry, maar dit is IMHO een beetje domme opmerking.

• Bullus
Hoezo dom;
-met een ander kaartje was er geen probleem
-toen 5850 terug gezet en ook geen probleem meer

Dan lijkt mij dat de kaart er niet goed inzat.

|2600k|Asus 290|

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:06

Nikeo

Jawelles

zo dom zal TS wel niet zijn. Is ook weinig zinvol om bij het opgeloste topic nog eens een handvol modder te gooien

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:54:
Hoezo dom;
-met een ander kaartje was er geen probleem
-toen 5850 terug gezet en ook geen probleem meer

Dan lijkt mij dat de kaart er niet goed inzat.
Tja, en toen is door de nieuwste drivers het kaartje vanzelf goed in het slot geschoten.
Dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb... O-)
Pagina: 1