falende FTPinlogs op Synology 209

Pagina: 1
Acties:

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
ik heb mijn nas prima draaiend, maar ik krijg in mij logboek het volgende.
op deze manier heb ik wel met, null, oracal, postgres, nagios, info, serviche
was dit een poging om in mijn nas te komen, of kan ik het gewoon negeren?
hij geeft als ip aan 61.55.146.28, maar dit leid naar china. daar kan ik dus weinig mee, en ik ben dit niet zelf die inlogt met falende inlogs.
het is synology 209

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/n2lwcl.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door remcio op 12-11-2009 17:01 . Reden: tekst fix ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titelfix, gaarne volgende keer zelf iets bedenken dat iets over het probleem zegt.
wat moet ik hiermee aan >
Daarnaast zie ik graag dat je je topicstart even aanpast naar iets dat leesbaar is. Foutmeldingen e.d. sowieso altijd als tekst posten en niet als plaatje, dan is het altijd leesbaar en gaat er geen informatie verloren.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ziet eruit alsof het bots zijn die proberen met bekende login/pass combinaties in te loggen op je NAS. Ik heb thuis hetzelfde op mijn eigen FTP server. Je kan je FTP server op een andere poort laten draaien of wellicht IP ranges blokken. Zolang je niet een van die usernames hebt en anonymous access uit hebt staan kan er verder weinig gebeuren. In je NAS zullen de mogelijkheden wellicht niet zo uitgebreid zijn, maar ik heb een max aantal login sequences ingesteld per sessie en de anti-hammering functie aangezet. Dat voorkomt in ieder geval dat ze uren (ja echt) aan een stuk passwords aan het proberen zijn.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 19:24
Zet in ieder geval even de optie aan dat na 5 foute inlogs het ip-adres geblokkeerd wordt. ;)

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
dat heb ik nu gedaan, heb er weinig zin in dat een bot tig wachtwoorden probeerd voor uren achtereen. het ip dat nu 5x in 3 min verkeerd inlogt wordt geband