Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel waarden koppelen

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 20:59
In excel heb ik nu twee lijsten die ik wil mergen. Nu zijn het ongeveer 10000 records, dus handmatig gaat te ver.

Ik wil twee lijsten samenvoegen tot 1 lijst. De ene lijst is een lijst met postcodes en plaatsnamen. De andere is een lijst met plaatsnamen en netbeheerders. Ik wil dat dit een lijst met postcodes, plaatsnamen en netbeheerders wordt.

Hoe fix ik dit?

Ik zat zelf te denken aan

=als(a1=g1:g10000;hX;FOUT)

Dus dat hij de plaatsnaam op a1 vergelijkt met alle plaatsnamen in kolom g (het staat immers in hetzelfde werkblad), als dit dan klopt dat hij dan de cel naast de matchende g cel weergeeft. hX zegmaar.

Wie kan mij wat pointers geven?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

Reptile209

- gers -

vert.zoeken() is je vriend. Wel even opletten dat de zoek-kolom gesorteerd moet zijn, maar daar kan F1 je alles over vertellen ;)

Zo scherp als een voetbal!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 06:16
De zoekkolom moet alleen gesorteerd zijn als je de dichtsbijzijnde waarde wilt kiezen. Als je alleen een exacte match wilt tonen maakt de sorting niets uit. :+

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Andere optie:
code:
1
=INDEX(Range;MATCH();MATCH())
(Met "Range" iets als $A$1:$F$10.)

De 2e MATCH()-functie is misschien niet nodig, als je weet welke kolom je op wilt zoeken.

En ook voor beide van deze functies levert F1 een rijkdom aan informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door CoRrRan op 12-11-2009 20:55 ]

-- == Alta Alatis Patent == --