Apple Remote [2009] connect niet

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
2 maand geleden is mijn apple-remote in de wasmachine beland.
Hierdoor wilde hij niet meer pairen met mijn macbook (dacht ik), de menuknop leek stuk.
Dit heb ik gechecked door hem voor mijn ipod-dock te houden, waarbij de reciever nog wel forward/back wilde doen. De knop 'menu' werkte niet meer.

Zojuist is mijn nieuwe apple remote binnen gekomen. En wat schertst mijn verbazing: de nieuwe remote wil niet connecten met mijn macbook (dan zou je zeggen dat de IR-reciever stuk is).
Maar de menu-knop van mijn nieuwe apple remote werkt ook niet op de ipod-dock. Pairen (dmv forward/menu - knop) werkt niet op die dock, forward / back al wel.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heel appart, je kunt is checken of niet heel toevallig de nieuwe remote ook stuk is (kans is klein maar toch) de enige manier die ik daarvoor kan bedenken is om de camera van je telefoon te gebruiken (ziet IR). Dus met je nieuwe remote mikken op het oog van je camera en kijken of je activiteit ziet.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:42
Dat de menu knop niet werkt bij je iPod is normaal, die functie wordt niet ondersteund. Bij iPods wordt alleen vooruit, achteruit, play/pauze en het volume ondersteund.

Bij je MacBook kun je onder systeemvoorkeuren->beveiliging kijken of je IR ontvanger aanstaat en anders is er een combinatie om je vorige remote te ontkoppelen, volgens mij menu + links ingedrukt houden oid. Misschien dat die namelijk nog gekoppeld is. Dit ontkoppelen kun je gewoon met je nieuwe remote doen.