Wat doe ik fout?
Ik heb dit weekend een draadloos routertje aangeschaft, om de draden in mijn huis op te lossen.
Ik heb de linksys aangesloten en mijn internet aansluiting wireless ontsloten, alles werkt maar op een derde van de oorspronkelijke snelheid.
Mijn opstelling:
Internet van Telfort 20Mb (bekabeld effectief 16-18Mb volgens speedtest)
Hierbij heb ik een ZyXEL 2602R modem/router. Deze ZyXEL heeft 1 ethernet poort.
Als wireless heb ik een Linksys WRT54GC aangeschaft.
Beide apparaten zijn routers, dus dat werkte niet.
Ik heb de Linksys geconfigureerd als accesspoint (IP adres uit de DHCP range van de Zyxel, de DHCP functie van de Linksys uitgezet en de ethernet-kabel uit de ZyXEL op 1 van de switchpoorten van de Linksys)
Zoals gezegd werkt deze opstelling prima, maar de snelheid volgens speedtest hangt rond de 7-8Mb
Iemand een suggestie waar ik het niet goed doe??
Ik heb dit weekend een draadloos routertje aangeschaft, om de draden in mijn huis op te lossen.
Ik heb de linksys aangesloten en mijn internet aansluiting wireless ontsloten, alles werkt maar op een derde van de oorspronkelijke snelheid.
Mijn opstelling:
Internet van Telfort 20Mb (bekabeld effectief 16-18Mb volgens speedtest)
Hierbij heb ik een ZyXEL 2602R modem/router. Deze ZyXEL heeft 1 ethernet poort.
Als wireless heb ik een Linksys WRT54GC aangeschaft.
Beide apparaten zijn routers, dus dat werkte niet.
Ik heb de Linksys geconfigureerd als accesspoint (IP adres uit de DHCP range van de Zyxel, de DHCP functie van de Linksys uitgezet en de ethernet-kabel uit de ZyXEL op 1 van de switchpoorten van de Linksys)
Zoals gezegd werkt deze opstelling prima, maar de snelheid volgens speedtest hangt rond de 7-8Mb
Iemand een suggestie waar ik het niet goed doe??