Toon posts:

2 partities na install XP1 grote partitie, data kwijt ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, na wat onderzoek gedaan te hebben wil ik voor de zekerheid toch deze vraag even hier stellen:
Ik heb afgelopen dinsdag windows opnieuw geinstalleerd, ik had partities :

C:\ Windows 50GB
D:\ Div (hier stonden mp3 albums en digitale foto's) 100GB

Nu kwam ik er na de install van windows achter dat alles op 1 partitie stond van 150 gig
Nu ben ik bang alle data kwijt te zijn aangezien ik met het ophalen van data met "getdataback" ik wel 6 GB aan data kon kopiëren naar een andere schijf (maar alle 6gb aan digitale foto's werden niet weergegeven)

Moet ik nu de partion table proberen te herstellen of is dit al een verloren zaak :?

Verwijderd

Ik denk niet dat het een verloren zaak is, aangezien hij hopelijk alle nieuwe files aan het begin van de schijf geschreven heeft (de oude Windows partitie dus) en niet over de oude D-schijf.
Ik zou zoiezo niets meer naar de schijf schrijven en opstarten met een Live-CD als ik jou was. Of beter nog de schijf in een andere PC hangen om vanaf daar te kijken wat er nog terug te halen valt. (GetDataBack is een goede idd).
Ik denk niet dat zomaar de partititetabel herstellen gaat werken aangezien je al heel veel data naar de schijf geschreven hebt en er dus vast wel ergens iets corrupt is geraakt op de D-schijf.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:30:
aangezien hij hopelijk alle nieuwe files aan het begin van de schijf geschreven heeft (de oude Windows partitie dus) en niet over de oude D-schijf.
Dat zou ik dus ook zeggen maar het lijkt erop dat er helemaal niets van de bestanden te kunnen recoveren.
Komt dit allemaal omdat 2 partities nu 1 zijn geworden ?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand nog een handige tip had, maar ik heb zelf diverse programma's getest.
Wat bij mij uiteindelijke een bijna perfect resultaat opleverde is Active@ Partition Recovery.
Doordat ik gelukkig nog niet heel veel bad overschreven kon ik een partitie terughalen van +/- 100 GB waarvan 99% nog werkende data was.
Hopelijk heeft iemand in de toekomst wat aan deze info :)