Toon posts:

Hulp laptopkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het spijt mij jullie (zoals velen eerder) lastig te vallen met deze inmiddels saaie vraag: "Welke laptop?"

Door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Elke dag kijk ik weer op andere websites om mij voor te laten lichten naar een goede laptop, maar telkens lijkt deze keuze steeds moeilijker te worden.

Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met datgene wat ik zoek.

Ongeveer de specs:

- 17" scherm (eventueel mag 15" ook)
- 4GB intern
- HDD doet er niet toe (ben al blij met 100GB)
- HDMI uitgang
- Moet HD content kunnen afspelen
- Liefst zo stil mogelijk
- Worden geen zware spellen op gespeeld (af en toe een adventuregame :) )
- Liefst geen HP
- < 750 euro

Ongeveer 4 á 5 jaar geleden heb ik me een, destijds een 'state of the art', HP Pavilion dv8290ea (1800 euro) gekocht. Helaas heb ik deze tot 3 maal toe terug moeten laten sturen vanwege mankementen. Momenteel werk ik nog wel op deze laptop, maar moet deze altijd iets verhogen om er voor te zorgen dat deze genoeg luchtdoorstroming krijgt. Zonder dit te doen valt de laptop uit door de warmte. De laptop is van begin af aan eigenlijk nooit 'stil' geweest. Tevens houd de accu het nog geen 10 min. vol terwijl de laptop eigenlijk altijd aan het stroom heeft gehangen (maar dat kan juist de reden zijn geweest).
Zo'n 'miskoop' (werkt verder prima hoor) wil ik niet meer. Vandaar jullie hulp.

De volgende laptops hebben mij tot nu toe zeer aangesproken:
Toshiba Satellite P300-24T
Toshiba Satellite Pro P300-25C
Toshiba Satellite P300-1FY

Misschien kunnen jullie mij adviseren welke wel/niet aan te schaffen.

Alvast bedankt voor het reageren :)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

CSL Beleid al doorgenomen?

[ Voor 19% gewijzigd door racoon op 12-11-2009 14:24 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad. Uiteindelijk voor een XXODD gegaan. Kan alleen niet wennen aan het toetsenbord. Thoshiba heb ik ook even aangezeten. Wat echt ongelooflijk irritant is, is dat alles glimt aan die dingen. Ook de toetsen en dat is echt vervelend als het steeds spiegelt en ziet er ook nog eens niet uit na een week.

Verwijderd

@ Bekkemab,

Ik heb zelf een Sony Vaio gekocht wat een zeer goede en stijlvolle laptop is! Zit niks kitserigs aaan en ook nog eens tegen een goede prijs! Moet je maar anders zelf maar eens een kijkje nemen... Zeker de moeite waard! Knip

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 17-12-2009 21:56 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12 18:22

page404

Website says no

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:57:
@ Bekkemab,

Ik heb zelf een Sony Vaio gekocht wat een zeer goede en stijlvolle laptop is! Zit niks kitserigs aaan en ook nog eens tegen een goede prijs! Moet je maar anders zelf maar eens een kijkje nemen... Zeker de moeite waard! Knip
voor dat geld kan je beter een mooie macbook kopen. oh, ik zie het al, je bent gewoon een spammer.

[ Voor 9% gewijzigd door DaMarcus op 17-12-2009 21:56 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

Topicstarter
@Racoon: I know... heb het één en ander doorgenomen, maar na een week ploeteren de stoute schoenen aangetrokken ;)

@Fewture: Bedankt voor de tip, neem het mee.
Edit: Ik zie die XXODD nergens in de prijsvergelijker??

@Kar0l
Heb even wat Sony's op een rijtje gezet. Diegene welke voor mij in aanmerking zouden kunnen komen zijn de:
VGN-NW21EF/S (Intel Pentium Dual Core T4300) 552,84 euro
VGN-NW21SF/T (Intel Core 2 Duo Mobile P7450) 740,31 euro

Vooral grote verschillen in de cpu.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/246443;246821

Zal in dat geval dan dus een 15" scherm worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 16:19 ]

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
voor dat geld kan je beter een mooie macbook kopen.
ja 900 euro komt echt overeen met de richtprijs van 750! oja en hij heeft geen hdmi en standaard 2GB geheugen! Niet te vergeten dat het geen 17" scherm is. Als de TS daar niet blij van wordt... het is mac! ;)

Voor 500 euro heb je denk al een systeem die aan al de TS eisen voldoet.

edit:
hier een leuke, 3GB (mijn laptop gebruikt haast nooit meer dan 1,5GB) intern, hdmi uitgang van een Nvidia 8200M. De dual-core celeron is zuinig en alsnog flink sneller dan een atom. 17 inch scherm maar geen full-hd (900pix), maar ik neem aan dat dat voldoende is voor een laptop en dat die hdmi uitgang juist met een reden is gekozen ;)
heeft zelfs een vorm van 802.11n draadloos en komt standaard met vista, zal wel een voucher bij komen voor win7. 2 jaar garantie (1 jaar op batterij dus haal er alles uit >:) )

MSI CR700 013NL - 458 euro

[ Voor 43% gewijzigd door jayvol09 op 12-11-2009 16:31 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:16:
@Fewture: Bedankt voor de tip, neem het mee.
Edit: Ik zie die XXODD nergens in de prijsvergelijker??
http://xxodd.nl/ ;)
het is dan ook een bedrijf die custom laptops aanbied a la dell

ze staat trouwens wel degelijk in de pricewatch hoor :) http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=xxodd

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 12-11-2009 16:26 ]

• page404

page404

Website says no

jayvol09 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:21:
[...]

ja 900 euro komt echt overeen met de richtprijs van 750! oja en hij heeft geen hdmi en standaard 2GB geheugen! Niet te vergeten dat het geen 17" scherm is. Als de TS daar niet blij van wordt... het is mac! ;)
het is je denk ik ontgaan dat mijn reactie meer richting Kar0l was, die zijn eigen sony vaio's hier probeert aan te smeren ;) maar ik ben niet boos op je hoor (want je hebt namelijk gelijk verder) :>

Verwijderd

Beetje jammer weer dat ik dit weer te horne moet krijgen dat ik wordt uitgemaakt wordt voor een spammer? :S Slaat nergens op maja... ik deel alleen mijn ervaringen met het product en dat ik het toevallig daar heb gekocht jaa sorry... ik probeer alleen maar iemand een gunst te doen en wordt meteen zo fel op gereageerd...

Maah goed... toen ik het daar bestelde keek ik ook naar de service en ik was daar tevreden over... dus vandaar dat ik het je adviseerde... :)

• page404

page404

Website says no

en je registreert natuurlijk speciaal om dat te komen vertellen. dan heb je natuurlijk wel een beetje de schijn tegen je.

Verwijderd

Als je et zo wilt bekijken ... heb ik misschien wel de schijn tegen me... Maar ik heb me aangemeld bij Tweakers... omdat ik ook aangemeld ben bij Helpmij.nl maar vaak niet duidelijk zijn met uitleg en met waar je je vraag moet stellen... en je vraag word laat beantwoord...... en ik gebruikte eerder account van mn buurman... om te zoeken naar info als ik ergens niet uitkom ofso... maar ik hoef eigenlijk niet vell toe te lichten ik weet natuurlijk zelf beter... :)... als je denkt en dat vind ... leuk voor jou :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 12:11 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.