HD5770 op een NIET HD Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik ben dus van plan om dit kaartje (HD 5770) aan te schaffen, maar doe zoals altijd goed onderzoek naar feiten.

Zo lees ik op deze site het volgende: http://www.amd.com/uk/pro...eon-hd-5770-overview.aspx

HD capable monitor required (lees de kleine lettertjes onderin)

Nu heb ik geen HD monitor, laat staan een recente of nieuw monitor, maar ik heb een iiyama CRT 19" die het in mijn ogen nog perfect doet :) Ook vind ik die niet terug bij de requirements van de kaart...
Betekend dit dat ik nu opeens een HD compatible monitor moet aanschaffen om deze kaart te kunnen gebruiken of ..... :?
In mijn ogen is dit kant en klare onzin en vraag me dan ook enigzins af waarom ze dit op die site neer zetten, want dat staat er meestal toch wel met een reden... :)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:57

g0tanks

Moderator CSA
Er staat ook niet dat je een HD monitor nodig hebt om een HD5770 te kunnen gebruiken, ze hebben het over ATI Stream Technology, daarmee bedoelen ze dat je er alleen optimaal gebruik van kan maken als je een HD monitor hebt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er staat dat je een HD capable monitor nodig hebt voor games in HD resoluties. Dat lijkt me eerlijk gezegd redelijk vanzelfsprekend.
Dit topic kan wat mij betreft dicht, kwestie van even lezen waar de footnotes op die link precies op slaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 12-11-2009 14:29 ]

Dit topic is gesloten.