MW2 - Tele2 --> Status: Strict

Pagina: 1
Acties:

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55

codex

Geen OpenAI agent :)

Topicstarter
Hi,

Aangezien ik hierover een aantal keren vragen heb zien terugkomen, waaronder van mijzelf, open ik een apart topic hierover.

Tele2 ondersteund geen UpnP, bij opstarten van MW2 MP geeft de NAT type “strict” aan. Is er een manier om toch de poorten te openen? Ik neem aan dat “strict” er op neer komt dat je geen host kan zijn. In het kader van het optimaal laten functioneren van IW.net zou ik dat wel graag willen, ook al ben ik (nog niet) de beste host.

Raymond

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:52
Dan moet je kijken welke poorten MW2 gebruikt, en deze laten forwarden naar jou computer binnen het netwerk.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Kan je wel poorten forwarden naar je computer? Het lijkt me dat elke router/modem zoiets zou moeten ondersteunen.

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1019454
* UDP 1500 (outbound only, no forward needed)
* UDP 3005 (outbound only, no forward needed)
* UDP 3101 (outbound only, no forward needed)
* UDP 28960 (inbound/outbound, must forward to act as a multi-player host, but no forward or inbound traffic needed to find and join games)
En dit is ook al 100-en keren voorgekomen in zowel het MW2 problemen topic, als het MW2 discussietopic, dus als je die even had nagelezen... ;)

[ Voor 74% gewijzigd door TrekDude101 op 12-11-2009 14:04 ]

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 11:39
Kan je gewoon doen met een Tele2 modem, staat onder NAT.

• codex

codex

Topicstarter
Blijkbaar heb ik weer met mijn neus gezocht, bedankt!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
geenidee schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:05:
Kan je gewoon doen met een Tele2 modem, staat onder NAT.
Staat het er alleen of werkt het ook? Mijn Zyxel router heeft ook een leuk UPNP knopje, werkt alleen niet (goed).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

furby-killer schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:13:
[...]

Staat het er alleen of werkt het ook? Mijn Zyxel router heeft ook een leuk UPNP knopje, werkt alleen niet (goed).
Werkt prima hoor, mijn davolink is eigenlijk helemaal niet zo heel slecht.
Beetje weinig opties maarja.

[ Voor 24% gewijzigd door mace op 12-11-2009 14:15 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tikje naar het juiste subforum: Spielerij - Problemen & Vragen

• codex

codex

Topicstarter
Ik ben een complete leek met modem configuratie, is dit nu goed? Want het lijkt niet te werken:
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e164/reemprive/ScreenShot003-1.jpg

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 14:12
reemprive schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:19:
Ik ben een complete leek met modem configuratie, is dit nu goed? Want het lijkt niet te werken:
[afbeelding]
Ik heb 28960 op UDP, en hier werkt het, probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Ik heb het gedaan, werkt nog steeds niet. Moet ik bij server ip address wat anders invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:56
Of gewoon DMZ instellen met het ip vn je pc met tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
furby-killer schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:13:
[...]

Hoi, heb jij al een oplossing? Mijn Zyxel werkt voor geen meter.

Heb Upnp aan, NAT op SUA.

Router's firewall is uit, en enige ander programma als avs ook.

Maar NAT blíjft op Strict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
Hoe stel ik een DMZ in? Gezien ik een softwarematige firewall heb is de modem als firewall overbodig in mijn ogen.

Edit: gevonden! IP adres pc invoeren neem ik aan?

[ Voor 18% gewijzigd door codex op 13-11-2009 08:32 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik zie al wat je fout hebt gedaan in je NAT configuratie. Je moet de 28960 poort forwarden naar je EIGEN IP adres. je moet dan ook type UDP kiezen, niet TCP.
Jij hebt 192.168.1.1 (De router) gedaan.

Is je IP adres 192.168.1.9? vul dat dan in daar.

Zo kom je achter het IP adres van de mw2 computer: Windows -> uitvoeren -> cmd<ENTER> -> ipconfig<ENTER>

poorten 1500, 3005, 3101 kan je verwijderen uit de lijst.
Eweka hoeft ook niet trouwens...

[ Voor 19% gewijzigd door jmk op 13-11-2009 08:39 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Topicstarter
yep, het werkt! Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
Ik heb hetzelfde probleem. Op dit moment staat upnp aangevinkt, heb ik poort 28960 geforward naar mijn ip-adres (automatisch verkregen, maar volgens ipconfig heb ik op dit moment 192.168.1.36). Enigste verschil is dat ik geen protocol kan kiezen in mijn router?

Moet ik een statisch ip-adres aanmaken? Dit heb ik al eens eerder gedaan, maar gaf gezeik, mede denk ik omdat de rest van de pc's wel automatisch een ip-adres krijgen toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik heb de poortrange op 28960 - 28960 op both gezet (UDP en TCP) , toen ging mijn NAT type op OPEN.
Hiervoor was hij strict (en had ook de andere poorterij open gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Marc Rademaker schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:22:
Ik heb hetzelfde probleem. Op dit moment staat upnp aangevinkt, heb ik poort 28960 geforward naar mijn ip-adres (automatisch verkregen, maar volgens ipconfig heb ik op dit moment 192.168.1.36). Enigste verschil is dat ik geen protocol kan kiezen in mijn router?

Moet ik een statisch ip-adres aanmaken? Dit heb ik al eens eerder gedaan, maar gaf gezeik, mede denk ik omdat de rest van de pc's wel automatisch een ip-adres krijgen toegewezen.
Simpele oplossing lijkt me door een statisch IP aan te maken en het IP adres buiten de range van je DHCP opgeven. :) Krijg je nooit gezeik.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
Het ziet er overigens zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1258720310.jpeg

@ Step

Buiten mijn DHCP range? Ik haat routers, net ook deze website gevonden: http://www.zyxelsupport.nl/z156.php?firewall=bitt#bitt

Ga eens even doorlezen en kijken of ik er uit kom. Of miss gewoon de firewall uitzetten, maar ik draai niks speciaals op mijn eigen pc, dus dat lijkt mij niet heel erg verstandig?

-Edit

Zucht, firewall ook geconfigureerd, werkt niet. Firewall uitgezet, werkt ook niet. Miss toch even een statisch ip-adres aanmaken, ook al heb ik het ip-adres dat ik nu heb gereserveerd... Wat een gedoe zeg ...

[ Voor 82% gewijzigd door Marc Rademaker op 20-11-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem en heb de oplossing zoals hierboven is opgeschrevne geprobeerd... Met succes ! Echter eenmalig! Ik logde na een keer in, had ik hem open...
Daarna heb ik hem elke keer op strct gehad... HOE KAN DAT!

Ik heb het als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2119858.html

Wie helpt mij :|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb zelf ook een ZyXEL maar ik heb nu zelf een statisch IP Firewall uit en nog staat die op Strict ! kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendonR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 15:10
Ik ben momenteel ook een Zyxel gebruiker en heb ook het volgende ingesteld:

UDP 28960 op mijn huidige ip adres geconfigureerd

Helaas zonder resultaat staat hij nog steeds op strict wat ik ook probeer...... :O
UPnP ingeschakeld, antivirus uitgeschakeld en firewall uitgeschakeld......
Ook heb ik een update gedaan van versie .166 naar .168 en nog steeds hetzelfde.
Mijn vriend heeft wel het volgende verteld dat ze de nat zouden weghalen wanneer geen idee :?
Uiteindelijk nog een telefoontje gepleegd naar telfort wat me ook 30 cent per minuut heeft gekost..
En heb toch na al dat gezeik een nieuwe draadloze modem ontvangen of dit het verschil zal gaan maken geen idee. Als hij dan nog niet werkt dan adviseer ik u een andere DSL modem te nemen wat volgens mij wel mogelijk is. Een statische ip adres had voor mij ook niet gewerkt. Ook twijfel ik nog steeds over of het van Lan naar wan moet of van wan naar wan. :'( En volgens mij maakt het ook niet uit of de firewall in of uitgeschakeld is..... Misschien toch tijd voor een ander DSL modem :(

Mochten jullie nog iets weten dan zie ik het wel ;)

Greetz,

BrendonR

[ Voor 17% gewijzigd door BrendonR op 23-11-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Router van Zyxel geeft in combinatie met CoD gewoon problemen. Zodra ik de instellingen toepas, dan werkt het eenmalig met het spel. Herstart ik de computer dan moet ik de router herstarten voordat ik mijn NAT weer op open zie springen. Terwijl de PFPortChecker altijd aangeeft dat de poorten gewoon openstaan. Daarnaast heb ik met uTorrent weer helemaal geen problemen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendonR
Ja met uttorent is het inderdaad geen probleem ;)
Welke poorten heeft u open gemaakt indien u ook over een zyxel modem beschikt.

Gr.

BrendonR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb de poorten 28960 t/m 28970 en de poorten 3070 t/m 3080 opengemaakt.
Ze raadden op een ander forum aan om deze ranges open te zetten in plaats van de enkele poorten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
ik heb zelf verschillende poorten opgezet op mijn Zyxel maar tot nu toe heb ik geen geluk.
Ik heb ook mijn Firewall uit gezet enz. Niks helpt bij mij en ben er wel helemaal moei van

Ik ben maar van plan een andere te kopen van Linksys .

poorten die ik heb opengezet zijn :

1500
3005
3101
28960
27000 - 27015
28976

Groetjes Take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendonR
Ik heb ook inderdaad die open gezet en heb nog geen geluk gehad :(
En begrijp dan ook je woede :)

Ik denk dat het een linksys wordt model WAG160N of WAG320N.
Wel een duur prijsje maar dan heb je ook wat. O-)

En nog een vraagje voor The_Worst |:(
Hoe heb jij het in jouw firewall ingesteld want ik weet niet of het van Wan naar Lan moet of Wan naar Wan :'(
Wat ze ook aanraden is om hem direct naar jou ip adres te instellen.
Maar of dit nou destatination of Source is geen idee

Groetjes BrendonR

[ Voor 37% gewijzigd door BrendonR op 24-11-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb met mij Zyxel P-2602HW-D1A exact dezelfde problemen (XP SP3). Alle genoemde poorten geopend (heb geen keuzemogelijk TCP/UDP). Ik heb ook nog bij "Add/remove windows components" de UPnP User Interface geïnstalleerd. Zonder succes. In MW2 heb ik NAT één keer op "open" zien staan, maar dat was de keer daarna weer weg en heb het niet meer kunen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Klopt Ray-zor. Zodra je de router herstart zal de NAT weer op open staan, maar dit is slechts eenmalig. Ik vermoed dat dit een bug is in de firmware van de router. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

The_Worst schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:09:
Klopt Ray-zor. Zodra je de router herstart zal de NAT weer op open staan, maar dit is slechts eenmalig. Ik vermoed dat dit een bug is in de firmware van de router. :(
Ik had zonder succes ook al eens getest zonder firewal (staat normaal wel aan op mn modem). Gister toch maar even uitgezocht hoe ik de firewall kan openstellen voor die poorten. Hier kan ik wel voor UPD of TCP kiezen trouwens. Zowel voor LAN->WAN als WAN->LAN de poorten opgesteld, maar zoals eigenlijk wel verwacht nog steeds zonder succes.
Rebooten van de modem (fysiek uit en aan zetten) levert ook niks meer op. Wat een gebruikers-onvriendelijke game. :(

EDIT: Kwam via google op dit topic en zie nu pas dat "TELE2" in de titel staat. Ikzelf zit bij Telfort, maar zelfde issues dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Ray-zor op 01-12-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel Infinity Ward, multiplayer over het internet lijkt wel een stap van 10 jaar terug gedaan te hebben met al dat NAT troubleshooten.

Ik had eerst ook een Strict classificatie terwijl mijn modem (Experia Box/Speedtouch) gewoon UPnP aan heeft staan.
Maar zonder dat ik wat dan ook aan veranderd heb werd het na een paar games gespeeld te hebben ineens Open. Probeer dus ook eerst even geduld te hebben voordat je concludeert dat het niet werkt, blijkbaar is er een langdurige analyse gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmaano
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 19:06
Voor iedereen die het topic leest. Wil je verbinden met internet en game mode "Special Ops." spelen in Modern warfare 2? Probeer eens port 28928 (UDP). UDP 28960 is voor multiplayer.

Heeft bij mij geholpen, ik maak gebruik van Tele 2 ADSL incl. standaard modem, een Davolink DV-201AMR.
Pagina: 1