kapot beeldscherm laptop

Pagina: 1
Acties:

• otherwise777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
ok, ik heb dus een laptop gekregen met een kapot beeldscherm,
opzich is dat niet zon probleem want ik hoef hem niet als een laptop te gebruiken,
het probleem is dat ik hem op een ander beeldscherm aan wil sluiten
de laptop is nog niet zo oud, merk: aspire one series SG5

er zit een VGA aansluiting op, maar als ik hem aansluit dan moet je dat eerst instellen dat hij die aansluiting ook gebruikt,
er is op deze laptop nog nooit eerder met een extern beeldscherm gewerkt, dus die optie staat uit.
als het goed is staat er windows op,

wat zijn de dingen die ik kan doen, om de laptop de VGA poort te laten gebruiken, zodat ik gewoon op de laptop kan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

waaruit maak je op dat het beeldscherm defect is en niet de GPU/IGP? Allen laptops die ik ken schakelen automatisch over naar het externe scherm wanneer deze is aangesloten en je de laptop dicht klapt. Daarnaast kun je ook vaak met een toetsen combinatie wisselen tussen de verschillende schermen. Veelal met de Fn toets in combinatie met een van de F toetsen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• otherwise777
net geprobeerd, geen van de fn+f toetsen zorgen ervoor dat ie overschakelt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met FN+F5 zou je over moeten kunnen schakelen als ik zo naar de keyboardlayout kijk :)
Als dat niet werkt dan kan het zijn dat er meer stuk is. Waarom denk je dat het scherm stuk is? Het kan goed zijn dat de rest van de hardware stuk is, dan heb je ook geen beeld.

• otherwise777
TERW_DAN schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:13:
Met FN+F5 zou je over moeten kunnen schakelen als ik zo naar de keyboardlayout kijk :)
Als dat niet werkt dan kan het zijn dat er meer stuk is. Waarom denk je dat het scherm stuk is? Het kan goed zijn dat de rest van de hardware stuk is, dan heb je ook geen beeld.
das waar ja, maar ik ging ervanuit dat het beeld kapot was omdat daar nog een alternatief voor is ;p

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Er zijn aardig wat laptops die pas beeld geven op de vga aansluiting als je de monitor (die eraan hangt) aandoet voordat de laptop aangaat.
Dus dat is ook nog iets wat je kan proberen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

otherwise777 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:18:
[...]

das waar ja, maar ik ging ervanuit dat het beeld kapot was omdat daar nog een alternatief voor is ;p
Mjah, om uit te gaan van een defect omdat daar een alternatief voor is, is op z'n zachtst gezegd niet handig. Ik zou toch eerst gaan achterhalen waar het probleem nu daadwerkelijk vandaan komt.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 00:38

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

En de laptop RMA sturen kan niet omdat....?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• otherwise777
TERW_DAN schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:40:
[...]

Mjah, om uit te gaan van een defect omdat daar een alternatief voor is, is op z'n zachtst gezegd niet handig. Ik zou toch eerst gaan achterhalen waar het probleem nu daadwerkelijk vandaan komt.
voor mij is het niet erg makelijk om een probleem te achterhalen op een pc waar ik geen beeld op heb,

en wat is rma?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

otherwise777 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:46:
[...]

voor mij is het niet erg makelijk om een probleem te achterhalen op een pc waar ik geen beeld op heb,
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar er maar vanuit gaan dat de monitor kapot is omdat dat te vervangen is kom je er niet mee natuurlijk.
en wat is rma?
Return Material Authorisation, ofwel, garantie claimen op het ding.

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 17:26
otherwise777 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:46:
[...]

en wat is rma?
Volgens mij gaat dit hem niet echt worden. No offense, maar een defecte laptop kopen en er vervolgens vanuit gaan dat het beeldscherm stuk is omdat dat het onderdeel is wat je makkelijk kan vervangen? Verder kon je veel vragen simpel vinden via Google. Als je niet eens weet wat een RMA is, en de manier waarop je een 'defect' vaststelt, dan wens ik je in ieder geval heel erg veel succes met het uitzoeken/fixen van het probleem, want dat zal je nodig hebben ;)

Ik gok overigens eerder dat het Mobo/Graka het begeven heeft, maar dat zijn mijn 2 centen.

[ Voor 7% gewijzigd door maart1985 op 12-11-2009 14:57 ]

Pagina: 1