Toon posts:

Laptop beeldscherm naar televisie overbrengen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Thuis heeft mijn vader een Toshiba Tecra S3, nu wilt hij graag zijn beeld van zijn laptop op zijn LCD televisie krijgen. Zijn televisie heeft HMDI nu weet ik dat er HDMI - > DVI kabel bestaan, maar zijn videokaart heeft geen DVI aansluiting alleen VGA.

Is er nog een andere oplossing dan deze manier?

Ik hoor het graag

Mvg,

Robert

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00
Heeft de televisie geen vga ingang?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nee, het kan wel met een VGA -> HDMI, maar die prijs is aan dwe hoge kant omdat het een stuk meer elektronica nodig heeft om van analoog naar digitaal te gaan.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Als die laptop echt alleen VGA heeft, en de TV geen VGA, dan zit je aan een dure analoog naar digitaal converter vast. Ik denk dat zoiets ongeveer 100+ euro gaat kosten. Heb je dat ervoor over, dan moet je daarnaar gaan zoeken, zo niet, dan kán je het ook nog proberen met een USB videokaart met DVI, die zijn, dacht ik, iets goedkoper, maar daar kan je niet bijzonder veel mee. Voor een filmpje en dergelijk kan het wel, maar zwaardere programma's die wat van de videokaart vereisen zal je er niet echt op kunnen draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.vgatohdmi.net/images/apg101main.jpg
http://www.vgatohdmi.net/
Zoiets dus, en die kost 95 dollar.

[ Voor 11% gewijzigd door TrekDude101 op 12-11-2009 13:34 ]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heeft de TV geen S video ingang? Kwaliteit is wel ietsje minder maar prima te doen :)
Er bestaan wel VGA > HDMI kabels maar die zijn prijzig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, nu net kwam ik USB > VGA adapters tegen. " http://www.popelectronics...vi-converter-pr-1865.html " Zal dit gaan werken? omdat er standaard geen DVI op de videokaart zit.

@ Nielson: Nee de televisie heeft helaas geen VGA.

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:32:
Bedankt voor de reacties, nu net kwam ik USB > VGA adapters tegen. " http://www.popelectronics...vi-converter-pr-1865.html " Zal dit gaan werken? omdat er standaard geen DVI op de videokaart zit.

@ Nielson: Nee de televisie heeft helaas geen VGA.
Waarom wil je nou dan een USB naar VGA adapter halen? Je hebt echt geen andere keus dan een adapter van VGA naar HDMI, of een USB naar DVI adapter, en die kosten allebei meer dan 100 euro.

die adapter die jij post, een USB naar DVI adapter, gaat maar tot 1280x1024, misschien iets waar je op moet letten. Ik weet zo niet welke resolutie jouw TV heeft, maar als die FullHD is, dan moet je dus een duurdere kopen, eentje die tot 1920x1080 gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door TrekDude101 op 12-11-2009 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even goed kijken naar die resoluties mochten we de stap nemen om de USB > DVI adapter aanschaffen.

Nu heb ik ook een e-mail gekregen van toshiba. die had het over een TV kaart / Externe videokaart in het Express slot? iemand hier ervaring mee?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22
Video via USB word je denk ik niet gelukkig van, dus dat zou ik alleen doen als je echt geen andere optie hebt.

The devil is in the details.

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:43:
Ik ga even goed kijken naar die resoluties mochten we de stap nemen om de USB > DVI adapter aanschaffen.

Nu heb ik ook een e-mail gekregen van toshiba. die had het over een TV kaart / Externe videokaart in het Express slot? iemand hier ervaring mee?
Er zijn wel TV-kaarten voor de Express-sloten (als die dingen zo heten), maar videokaarten? Dat betwijfel ik. Maar dan nog, dan zit je met hetzelfde als een USB videokaart, dus dan zou ik eerder eentje met USB halen.

En inderdaad, USB videokaarten zijn niet ideaal, ik raadt je dan ook aan om eerst naar een VGA naar HDMI/DVI converter te kijken, en als je dat te duur vindt, ga dan kijken naar een USB videokaart.

• Nielson
Of, als de kwaliteit niet zoveel uitmaakt, s-video gebruiken.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
VGA naar Scart? Kabels zie je soms wel eens liggen bij de media markt of zo.

Verwijderd

Topicstarter
The_Ghost16 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:32:
Dat zou een feest zijn!
Ik gaat even kijken of die er zijn thx.

• Nielson
Alleen zo'n (passieve) kabel heb je niks aan, de laptop moet ook het juiste signaal kunnen genereren.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
dat geldt dan toch ook voor vga -> s-video

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Nielson
Was uitgegaan van de Tecra S3-118, deze heeft een s-video uitgang. Helaas geeft ts geen info over type laptop en tv dus kan best dat dat op zijn model niet zit.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:03

F.West98

Alweer 16 jaar hier

je kan toch ook: pricewatch: Merkloos Monitoradapter DVI->VGA nemen en dan een DVI -> HDMI?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Volgens mij kan vga -> rgb/component scart desondanks het laptop signaal wel als je tv het expliciet ondersteunt, bij oude tv's zonder digitale ingangen mis je vaak die ondersteuning, maar jou tv is modern toch?. ff opzoeken in de handleiding. Of kan je het niet instellen bij de video instellingen op de laptop?

[ Voor 14% gewijzigd door jayvol09 op 12-11-2009 17:45 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:32:
Die kabels die je bedoeld zijn speciaal voor beamers. Scart stekker in een video recorder en dan de vga aansluiting op de beamer. Ik heb ook zo'n kabel gekocht met de gedachte dat ik zo mijn tv kon aansluiten.
Uiteindelijk gewoon svideo kabel tussen laptop en tv geplaatst. (en later een tv met vga ingang gekocht ;) )
Pagina: 1