• sipsmar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
Na Fallout 3 leek het me wel leuk als gameliefhebber om de game GTA IV te gaan spelen.Omdat ik gelezen had dat het spel grafisch veel eiste had ik het snelle werkgeheugen 4 x 1GB OCZ PC2 9200 1150 MHz DDR2 geinstalleerd. Met mijn verdere onderdelen Gigabyte EP45 Etreme ( 1333+ fsb) mobo, E8600 Duo Core Intel processor, 2 x 4870 HD Radeon 1 GB Sapphire toxic videokaart en 750W Dark Power Be Quiet voeding moest het goed te spelen zijn. Maar na circa een half uur spelen bevroor het beeld en de computer zat vast. Nog een aantal keren geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat. Toen op site van de uitgever (Rockstar) gaan zoeken. Het probleem kwam meer voor, alle oplossingen uitgeprobeerd niets hielp.Op internet gezocht.Ook deze oplossingen loste het probleem niet op.Uiteindelijk het snelle OCZ geheugen vervangen voor het langzamere 4 x 1GB Corsair CM2X PC2 6400 800 MHz DDR2 en over was het bevriezen van het beeld en het vastlopen van de computer, eindelijk kon ik vrijuit spelen.
Ik kan niet verklaren waarom het spel met met het OCZ geheugen vastliep maar ben nog steeds nieuwsgierig wat de bottleneck was.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OCZ geheugen is op borden met Intel chipset vaak een ramp. Zeker zo'n snel geheugen als dat houdt zich niet aan de specs, waardoor je moet gaan overvolten en waarschijnlijk je MCH ook nog even wat extra prik moet geven wil het stabiel lopen.
Kom je met PC6400 of 8500 al in de problemen als je gaat overclocken dat je voor nog sneller geheugen hebt gekozen?

• sipsmar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
TERW_DAN schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:00:
OCZ geheugen is op borden met Intel chipset vaak een ramp. Zeker zo'n snel geheugen als dat houdt zich niet aan de specs, waardoor je moet gaan overvolten en waarschijnlijk je MCH ook nog even wat extra prik moet geven wil het stabiel lopen.
Kom je met PC6400 of 8500 al in de problemen als je gaat overclocken dat je voor nog sneller geheugen hebt gekozen?
Ik heb mijn OCZ PC2 8500 niet uitgeprobeerd omdat ik mijn oude Gigabyte P35 mobo met dit wekgeheugen heb verkocht .
Daarna heb ik de Gigabyte P45 mobo met de OCZ PC2 9200 aangeschaft