Toon posts:

Novell webmail via outlook, welke SMTP server ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de NHTV hebben we een webmail adres gekregen van Novell.
webmail.nhtv.nl
Nu wil ik deze berichten graag verzenden en ontvangen vanuit mijn email programma.

Ik heb al het e.e.a. geprobeerd en ik kan ze al ontvangen via pop.nhtv.nl alleen het verzenden wil niet lukken, ik heb al verschillende smtp adressen geprobeerd.

Volgens mij moet het wel kunnen, hoe kom ik hier achter?
de helpdesk op school zegt dat het niet mogelijk is

Alvast bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

De smtp server van nhvt zal waarschijnlijk alleen toegangelijk zijn als je daar bent.
Je moet dus de smtp server van je internetprovider thuis gebruiken (en die werkt dus alleen als je op dit moment via je internetprovider online bent).

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
Gewoon de smtp-server van je ISP gebruiker.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Nog even een toevoeging over de mail binnenhalen via pop mail.
Dat kan je doen, zorg er dan wel voor dat je mailclient de email op de server laat staan. Anders heeft de webmail weinig nut. Wellicht dat je ipv pop beter gebruik kan maken van imap (als dat ondersteund wordt).

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Mischien heb je wat aan deze informatie, zit een linkje onder aan wat je mischien verder kan helpen.
link

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties :*)

het is inderdaad gelukt met de smtp server van mijn ISP.
kan nu gewoon emails verzenden.

als IMAP is ondersteund, zou deze dan gewoon IMAP.nhtv.nl moeten zijn?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, of sjaakie09.nhtv.nl.. Het is maar een dns verwijzing naar een IP adres. Goede kans dat IMAP ook werkt op pop.nhtv.nl :)
Maar ik zou zeggen: Neem contact op met de beheerders van de NHTV. Die kunnen je exact vertellen wat je kan / moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
De beheerders ondersteunen de mogelijkheid om je mail via een ander programma op te vragen niet

imap werkt niet, of ik heb iets verkeerd gedaan.
krijg steeds bericht dat de server mijn aanmelding heeft geweigerd en dat ik moet controleren of mijn gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn.
Ik weet zeker dat deze goed zijn dus zal het IMAP verhaal niet opgaan denk ik.

Maar ik kan nu via POP toch mijn mail ontvangen en verzenden en daar was het mij om te doen.

Allemaal bedankt _/-\o_
Pagina: 1