Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Wanneer cellen zijn 1 (ja) optellen bij elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem waar ik mee zit.
Zelf heb ik geprobeerd te zoeken op google en tweakers maar ik denk dat ik de verkeerde
woorden geef.

Wat ik graag zou willen is het volgende:
In Excel ben ik een werkmap aan het maken waarbij ik telefoon statistieken wil gaan bij houden.
Ik heb 1 kolom die heb ik Doorverbonden genoemd bestaand uit G1 T/M G100.

In deze kolom komen enkel de woorden Ja en Nee te staan.
Nu is het de bedoeling dat alle ja's bij elkaar moeten worden opgeteld en alle nee's maar dit wel in 2 nieuwe cellen.

Dus wanneer ik in de kolom G1 T/M G100 60 keer Ja heb staan moet in de cel waar ik alles wil laten optellen 60 komen te staan en de 40 cellen die overblijven waar nee staat moet in een andere cel dan als 40 vermeld worden.

Op deze manier kan ik dan een grafiek maken van de statistieken die ik hier binnenkrijg.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is en dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Brian Vogelenzang

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De functie die je zoekt heet COUNTIF.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:34:
De functie die je zoekt heet COUNTIF.
Dankje voor de term die ik moest hebben.
Echter loop ik nu wel tegen een probleem aan.
Als k deze forumle gebruik =COUNTIF(G2:G100,"Ja") dan is dit volgens Excel niet een bestaande formule terwijl op de MS website wel staat dat dit zo moet.
Maak ik een fout?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

ipv een komma moet daar een ; staan.
=COUNTIF(G2:G100;"Ja")
Of heb je een de Nederlandse versie ven excel? Dan gaan engelstalige commando's niet werken.
Je moet dan: =aantal.als(G2:G100;"Ja") gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 12-11-2009 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:03:
ipv een komma moet daar een ; staan.
=COUNTIF(G2:G100;"Ja")
Of heb je een de Nederlandse versie ven excel? Dan gaan engelstalige commando's niet werken.
Je moet dan: =aantal.als(G2:G100;"Ja") gebruiken.
Super dankje !
Ik had inderdaad een NL versie en met aantal.als werkt het wel.
Geweldig !