Hier op mijn werk hebben we een tijdje terug aantal nieuwe PC's neergezet om de oude te vervangen. Het gaat om het model HP Pavilion Elite m9751nl (specs) in combinatie met de monitor Philips Brilliance 230c (specs).
Het probleem:
Iedere dag op een willekeurig moment, dit kan 1 keer per dag zijn, maar ook 7 keer in een ochtend, valt het beeld ineens weg. Je ziet dan eerst allemaal rare pixel vervormingen in de RGB kleuren en dan na een seconde of 2-3 wordt het beeld zwart en geeft de monitor aan geen input meer te kunnen ontvangen van de videokaart (Geforce GT 220).
Wat hebben we al geprobeerd:
We hebben inmiddels al genoeg contact gehad met Databyte, waar de pc's gekocht zijn, voor een oplossing. Ook zij weten geen oplossing meer en gaan nu contact opnemen met HP om eventueel de pc's te vervangen.
Natuurlijk zien we liever gewoon een oplossing om het probleem te verhelpen, dus vandaar dat ik nu hier de vraag stel. Weet iemand voor dit probleem een oplossing?
Het probleem:
Iedere dag op een willekeurig moment, dit kan 1 keer per dag zijn, maar ook 7 keer in een ochtend, valt het beeld ineens weg. Je ziet dan eerst allemaal rare pixel vervormingen in de RGB kleuren en dan na een seconde of 2-3 wordt het beeld zwart en geeft de monitor aan geen input meer te kunnen ontvangen van de videokaart (Geforce GT 220).
Wat hebben we al geprobeerd:
- We hebben de hotfix geinstalleerd van kb953186. Dit was de hotfix die hoorde bij de foutmelding (blue screen) die hij gaf na de scherm-crash. De precieze foutmelding kan ik op dit moment niet naar boven halen.
- We hebben alle extra software die met het beeldscherm te maken had geïnstalleerd. We hadden o.a. de schermen gekalibreerd met een Eye-One.
- We hebben de nieuwste drivers voor de videokaart geinstalleerd.
- We hebben verschillende Hz instellingen gebruikt (60Hz of 59Hz).
We hebben inmiddels al genoeg contact gehad met Databyte, waar de pc's gekocht zijn, voor een oplossing. Ook zij weten geen oplossing meer en gaan nu contact opnemen met HP om eventueel de pc's te vervangen.
Natuurlijk zien we liever gewoon een oplossing om het probleem te verhelpen, dus vandaar dat ik nu hier de vraag stel. Weet iemand voor dit probleem een oplossing?
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."