• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 21:47
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe videokaart gekocht. De Asus ENGTX275. Prima kaart alleen als ik in een spel zit, bijvoorbeeld Mirrors Edge of GTA4 dan "flikkert" mijn beeld.

Ik kan niet goed uitleggen wat het probleem precies is daarom kan ik er ook niet naar googlen. Het gebeurt bijna altijd als het beeld snel verschiet. Als iemand in een filmpje zijn hoofd snel draait of de camera ingame erg snel draait.

denk trouwens niet dat het aan de kaart ligt. Had het met mijn oude pc namelijk ook. Ik heb het gevoel alsof het aan de refresh rate ligt, maar die kan ik niet hoger opschroeven dan 60 FPS (dvi).

Weet iemand misschien wat het is, waar het aan ligt of hoe het heet?

alvast erg bedankt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:49
Er ook wel eens aan gedacht dat juist die 60hz teveel is? Stel het bijvoorbeeld eens in op 59hz (dat had ik met mijn oude monitor n.l. die had een refreshrate van 59hz ipv 60hz. Ik kan mij overigens vergissen, maar bij GTAIV kan je ingame toch ook de refreshrate aanpassen? Als deze niet gelijk is aan de refreshrate ingesteld op je videokaart gaat het beeld ook flikkeren.

Er mist hierin overigens een essentieel stukje informatie, wat voor een monitor heb je? Dat is toch wel erg belangrijk info mbt refreshrates.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36
Vertical sync wel aan?

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 21:47
Het is inmiddels een behoorlijke tijd geleden, maar dit was inderdaad het probleem. Wat ik zag was zogenaamde "tearing". Vsync heeft dit opgelost.

Nog bedankt!