Partities win 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 00:41

mydoom

omnomnom

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een nieuwe HDD (Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 32MB 7200RPM)
ik wil graag Windows 7 64 bit installeren op een aparte partitie.en ik wil al me programma's op een andere partitie zetten.
nu is het geval bij 64 bit OS dat je 2 program files hebt ( program files en program files x86 )
kan ik nu gewoon zomaar 2 nieuwe mappen maken met program files op de partitie of moet ik daarvoor nog andere handelingen doen? :?

want ik neem aan dat Windows onderscheid ziet tussen deze 2 mappen..

(mocht er al zo'n topic bestaand... mijn excuus ik het niet vinden :) )

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 18:31
Microsoft does not support changing the location of the Program Files folder by modifying the ProgramFilesDir registry value

Waarom wil je eigenlijk die mappen moven? Ik zou het alleszins niet doen. Kan je niet gewoon alle nieuwe applicaties op jouw nieuwe partitie laten installeren en de oude files gewoon laten staan? Lijkt me meer aangewezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat het hier over software gaat en niet over hardware krijgt deze een schopje naar WOS.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Wat ik in het verleden wel eens deed was na de setup van het OS in het register de locatie van de map Program Files tweaken naar een andere partitie. Dan werden nieuwe apps daar geïnstalleerd.

Of via een unattended setup aangeven dat daar die map terecht moest komen.

Intussen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde daarvan is.
(Doe het niet meer).

Abort, Retry, Quake ???

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan toch gewoon een nieuwe map aanmaken en daar alle software op installeren. Dus gewoon D:\Software en daar al je programma's in zetten, maakt niet uit of het dan 64bit of 32bit is.
Daarnaast, waarom zou je dit willen doen? Bij een reinstall heeft het vaak toch geen zin applicaties te laten staan en kan je beter alles opnieuw installeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
GSamson, dat zal wel kunnen, maar dan blijft er toch alsnog de vraag over wat daadwerkelijk het verschil is de 2 mappen. Is het alleen naam en herkenning, of is het ook nog iets anders?

Je kan bijvoorbeeld op D:\ een map aanmaken D:\Program Files
Maar bij een nieuwe applicatie installatie herkent windows vaak of het moet naar
C:\Program Files
of
C:\Program Files (x86)

Zal dit verschil uitmaken naar installatie 1 locatie?

[ Voor 7% gewijzigd door SaiBork op 12-11-2009 11:36 ]

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 18:31
Nee, het is een puur organisatorische reden. Anders zou dat betekenen dat je de kans loopt dat een applicatie niet meer zou werken als je ze op een andere partitie of lokatie plaatst :)

Het maakt dus niet uit voor windows in welke folder de applicatie staat.

mydoom, blijf gewoon uit de registry en installeer nieuwe applicaties naar je andere partitie. De kans dat het misloopt is heel groot.

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 00:41

mydoom

omnomnom

Topicstarter
oke ik ben weer wat wijzer geworden :)
bedankt allemaal
Pagina: 1