Philips 46PFL9704H

Pagina: 1
Acties:

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:07

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
reviews: Philips 46PFL9704H

Ik zie dat het filmpje waardeloos gedeïnterlaced wordt. Beschikken jullie toevallig niet over het progressief materiaal?

Verder hulde voor de uitgebreide review _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
* Wilbert de Vries gaat even op zoek naar hi-res videomateriaal

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Hi-res hoeft van mij niet eens. Ik heb liever progressive PAL (als in resolutie) dan 1080i ;) Nu ligt het natuurlijk ook aan het deïnterlacing-algoritme. Het kan ook aan de decoder liggen die de video's serveert.

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 12-11-2009 11:36 ]

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We converteren de video's zelf naar mp4. Praktijk leert dat dit beter gaat met bronmateriaal dan met al eerder geconverteerd materiaal. In dit geval betrof het een reeds geconverteerd mp4-bestand, waarbij onze converter dus feitelijk geen invloed heeft op het resultaat. Vandaar dat ik iets riep over hi-res :) (Overigens converteren wij default alles nu eerst naar 480p)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Ok, duidelijk :)

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb zojuist een andere versie van het filmpje in de review opgenomen op basis van nieuw bronmateriaal van Philips.

[ Voor 33% gewijzigd door Wilbert de Vries op 12-11-2009 15:15 ]

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Op pagina 4, onder het kopje aansluitingen, staat dat er een composiet aansluiting op zit. Ik zie op het plaatje echter geen composiet aansluiting, maar een component aansluiting.

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Ik wou even melden dat de menu snelheid sinds firmware 66.0 bij mij weer op normale snelheid functioneerd. Zoals je gewoon verwacht bij een TV. Ook het zappen is versneld evenals NetTV en ga zo maar door.

Wel moet ik aangeven dat ik een 32PFL9604H/12 heb. Maar zover ik weet heeft de gehele 9000 serie van 2009/2010 dezelfde firmware.

Dus misschien kunnen jullie de firmware nog even upgraden en de review updaten?

ps. Misschien handig als jullie ook even de firmware versie vermelden aangezien dit zeer regelmatig ge-update word bij Philips (en denk ik ook andere televisies tegenwoordig).

Sorry, had even niet op de plaatjes geklikt aangezien ik weet hoe mijn tv eruit ziet :+

Maar firmware 65.0 dus. Ik zou zeggen even upgraden en updaten. ;)
Als het niet teveel moeite is :P

Ook ben ik benieuwd welk LCD-TFT paneel er gebruikt is in dit model (staat als je door de behuizing heen kijkt links onder achter op het paneel. Sticker met drie regels en dan staat er aan het eind tussen haakjes 'LGPH (LG-Philips) of Sharp'. In de 9604 is een LG-Philips gebruikt.

De reden waarom ik dit vraag is omdat verkopers in de Mediamarkten enzovoorts van het land allemaal claimen dat er alleen maar Sharp schermen gebruikt worden :z

[ Voor 35% gewijzigd door LogiForce op 13-11-2009 01:36 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Misschien een idee om voortaan bij zulke reviews even Pro's en Con's te zetten bij de conclusie voor de mensen die niet eerst alle pagina's door willen bladeren om te zien dat de TV vervolgens toch niet interessant is?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
LogiForce schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:34:
Maar firmware 65.0 dus. Ik zou zeggen even upgraden en updaten. ;)
Als het niet teveel moeite is :P
Dat wordt lastig, omdat het reviewexemplaar al terug is naar Philips :)

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Typo in kalibratie en prestaties: Zowieso -> Sowieso.

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Daniel schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:42:
[...]

Dat wordt lastig, omdat het reviewexemplaar al terug is naar Philips :)
Das jammer :(
Maar neem maar van mij aan, het is echt sneller geworden. Gewoon van input wisselen (dat kleine menu) en dan omhoog en naar beneden scrollen ging eerst enorm haperig en traag. Nu is het vloeiend ;)
Dus Philips timmered timmert behoorlijk aan de firmware op moment, wat mij weer blij maakt :P
De 9000 serie gaat ook interactieve tv ondersteunen als ik de firmware changelogs mag geloven. Dus laat maar komen >:)

Maar ik zou zeggen terug eisen dat ding :+
Staat wel mooi in jullie kantoor. En als je niet kijkt druk je toch gewoon op de ambilight knop en heb je sfeer verlichting zonder dat het beeld aan is :D

ps. dit is de laatste post hier. Ik weet dat dit geen discussie plek is ;)

Edit:
@Exirion: Ik ben iets teveel in het Engels bezig tegewoordig :+ En was als een verbastering van de uitdrukking "Aan de weg timmeren" bedoelt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LogiForce op 13-11-2009 20:58 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• beis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08-2022
9606 serie wordt 9604 serie bedoelt.
Pagina: 1