Op ons bedrijf hebben we ong 100 centos4 clients (met rdektop) die werken op Windows terminal servers. Nadat de servers zijn geüpgrade met office 2003 en Windows server 2003 R2 hebben de client soms problemen als er een email word geopend of bepaalde websites.
Als de email of website word geopend hangt de Centos client en moet X opnieuw gestart worden. Meestal komt dit van emails die plaatjes linken naar externe bronnen. De client kan er niet meer op tot dat de outlook eruit is gegooit. Computers met windows rdp hebben dit probleem helemaal niet
De oude servers die nog op Windows 2003 en Office 2000 zitten hebben dit probleem niet.
Wat ik heb geprobeerd:
Rdesktop upgraden van 1.4 naar 1.6
Van KDE naar Gnome gegaan.
Andere Linux distro geprobeerd (ubuntu)
Alle functies van rdesktop geprobeerd die op de manpage staat.
Verschilende resoluties
Andere videokaart en drivers
Het probleem zit toch echt in de Linux client want op de windows rdp heb ik het niet.
Als de email of website word geopend hangt de Centos client en moet X opnieuw gestart worden. Meestal komt dit van emails die plaatjes linken naar externe bronnen. De client kan er niet meer op tot dat de outlook eruit is gegooit. Computers met windows rdp hebben dit probleem helemaal niet
De oude servers die nog op Windows 2003 en Office 2000 zitten hebben dit probleem niet.
Wat ik heb geprobeerd:
Rdesktop upgraden van 1.4 naar 1.6
Van KDE naar Gnome gegaan.
Andere Linux distro geprobeerd (ubuntu)
Alle functies van rdesktop geprobeerd die op de manpage staat.
Verschilende resoluties
Andere videokaart en drivers
Het probleem zit toch echt in de Linux client want op de windows rdp heb ik het niet.