Toon posts:

Wifi Spot / Simpele routers plaatsen in bedrijf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij vraag ik om advies.

Het gaat om een bedrijf van circa. 500 m².
Met kantoor toren 4 hoog.

Er komt steeds meer voor dat er klanten langs komen die eventjes hun mail willen bekijken,
We hebben alleen helaas 2 buitenlijnen in het bedrijf en daar hangen al 2 pc's aan voor de benodigde updates binnen te halen.

Nu begreep ik dat we al aardig ver zijn tegewoordig in het draadloos internet. Alleen nu is de vraag:

- Zijn er al routers die een breed bereik hebben?
- Wifi Spots plaatsen in het bedrijf een optie ? Zo ja bij welke fabrikant kan ik terecht om een offerte op te vragen.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Als je zo'n groot oppervlak wil voorzien van draadloos internet zou ik hiervoor is een IT bedrijf aanspreken om hier een projectje van te brouwen. Dat is namelijk niet alleen even accespoints ophangen en klaar is kees. Mag hopen dat iemand bij jullie de it infrastructuur regelt?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Zo groot is het oppervlak niet, 20x25, is 500m2, 1 goed AP per etage op de juiste plaats kan dat al, met 2 AP's per etage heb je overal beter bereik.

mster, hier op GoT verwachten we dat je zelf wat vooronderzoek doet, zoals bijv. reviews lezen en een lijstje met Access points maken die je interessant vind, daarna kunnen wij daar een oordeel over geven, GoT is geen plek waar je "googleslaven" in werking kunt zetten.

En wat bedoel je met 2pc's voor de nodige updates, ik neem aan dat er wel servers zijn, en meerdere pc's, kortom post is een netwerk kaart of omschrijving van het bedrijfsnetwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door donny007 op 12-11-2009 10:38 ]

/dev/null

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Njah echt weinig oppervlak vind ik het niet. Je hebt nu als je het netjes wilt doen al 8 ap's. Dan ga je al richting kleinschalige accespoint controllers. Ik neem niet aan dat je dat even zelf wilt gaan doen. Daarom mijn advies trek even aan de bel bij een bedrijf die dit soort dingen voor je kan doen. Of klop even aan bij je eigen systeembeheerders, icters.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Als ik dit ook zo lees, is het inderdaad verstandig om een 3e party in te schakelen. Omdat het hoogstwaarschijnlijk gaat om een grote ingreep in de de netwerk infrastructuur.

Als wat bedrijven je hebt er zoveel
Pinkrockade, Getronixs, ICTivity (onafhankelijk), Logica en ga zo maar door.
ik ben zelf bezig met afstuderen bij ictivity, het zit boven in de kleine bedrijven. Voordeel van dit bedrijf vind ik zelf dat ze geen producten verkopen, en dus een oplossing op maat leveren. Geen dozen gooiers.