[SVN] Coda en Subversion, maar dan remote?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

De subversion functie in Coda (panic) werkt als een zonnetje, echter alleen als je een local root instelt en dus alleen met svn kan werken als je de bron ook lokaal hebt. Dit is erg vervelend omdat mijn project op een externe server staat. Ik kan wel lokaal werken maar dat heet ook zo zijn nadelen.

Nu heb ik proberen een tunnel te bouwen met bijv. Macfusion oid., dat werkt opzich wel (via ssh) maar het gaat wel erg sloom.

Weet iemand een oplossing, of is hier een hack voor oid? Of is er misschien een ander programma op mac wat dit wel bied? Ik heb geprobeerd: Aptana, Netbeans en Coda. Zelf werk ik met Coda omdat het gewoon een heerlijk programma is om mee te werken.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Volgens mij vraag je naar een oplossing van het verkeerde probleem. Kun je eens beginnen met uit te leggen waarom je zo graag in een working copy op een remote server wil werken? Je zit hopelijk niet in de code van een productieserver te hacken? In dat geval kun je beter eens kritisch kijken naar je manier van werken.

Als je vraag is: kan ik met alleen Coda en Subversion in een working copy werken die op een remote machine staat, dan is het antwoord nee. Met MacFuse (of evt AFP/SMB over een VPN) kun je je working copy mounten op je locale machine en er zo in werken en dat is inderdaad traag.

Aangezien je toch al via Subversion werkt, en de externe server kennelijk SSH draait, kun je ook eens kijken naar een oplossing als Capistrano. Daarmee kun je na iedere commit je project deployen naar de externe server.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Twee in mijn opinie zeer goede SNV clients: Cornerstone en Versions.

Geen idee of ze remote working copies kunnen gebruiken, denk het niet aangezien dat volgens mij niet echt de insteek van SVN is. Kun je de working copy via FTP bereiken? Zo ja, dan kun je eens kijken naar een plugin voor MacFuse waarmee je FTP servers kan mounten. Wellicht dat dat sneller gaat.