Op dit moment heb ik een server met 8 x OCZ Core V2 SSD's in Raid 1+0 (Areca 1680) staan. Wanneer ik Windows 2008 Server x64 wil installeren, loopt de installatie op het moment van 'bestanden uitpakken' vast. De eerste events van de areca-kaart melden 'time out errors'. Daarna gaat het helemaal fout; de RaidSet is degraded en er wordt zefls gemeld dat de schijven 'removed' zijn. Wanneer ik Windows 2008 wil installeren op een RaidSet 6, gaat dit goed. Ik heb al verschillende drivers van de Areca geprobeerd en heb de laatste firmware (1.47) van de Areca geupdated, niks helpt. Heeft iemand een idee?
De Areca ARC1680 serie is niet geschikt voor gebruik van SSD's.
Areca weet ervan, geen idee of ze met een firmware komen waarin dit wordt opgelost.
Eerlijk gezegt vermoed ik dat die firmware update er niet komt voor de ARC1680 serie, aangezien ze in het eerste kwartaal 2010 komen met de nieuwe generatie SAS Controller de ARC-1880 die wel compatible en geoptimaliseerd voor SSD.
Introductie Areca SAS ARC-1880
.
Areca weet ervan, geen idee of ze met een firmware komen waarin dit wordt opgelost.
Eerlijk gezegt vermoed ik dat die firmware update er niet komt voor de ARC1680 serie, aangezien ze in het eerste kwartaal 2010 komen met de nieuwe generatie SAS Controller de ARC-1880 die wel compatible en geoptimaliseerd voor SSD.
Introductie Areca SAS ARC-1880
.
[ Voor 12% gewijzigd door John2B op 12-11-2009 10:22 ]
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Ik heb ook matige ervaringen met ssd's voorzien van een JMicron-controller op Areca-controllers. De OCZ Core V2-ssd's hebben zeer hoge responstijden voor random write I/O's (tot wel 250ms per I/O). De raidcontroller probeert write I/O's op te sparen en gecombineerd weg te schrijven. Bij harde schijven levert dat tijdswinst op door gebruik te maken van elevator seeks. Het lijkt erop dat de write I/O's zich zo enorm opstapelen dat enige responsiviteit niet meer mogelijk is door de hoge write responstijden van de ssd's.
Ik heb wel goede ervaringen met de Mtron Mobi 3000 en OCZ Vertex icm een Areca ARC-1280. De ARC-1680 is gevoeliger gebleken (slechte werking icm met o.a. latere Mtron-drives en X25-M?).
Ik heb wel goede ervaringen met de Mtron Mobi 3000 en OCZ Vertex icm een Areca ARC-1280. De ARC-1680 is gevoeliger gebleken (slechte werking icm met o.a. latere Mtron-drives en X25-M?).
[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 12-11-2009 10:26 ]
Ik heb de Vertex getest op een ARC-1680 en dat ging gewoon goed. Dat de OCZ Core V2's geen goed presterende ssd's zijn vanwege de JMicron JMF602-controller is algemeen bekend.
Is die JMicron JMF602-controller te flashen?Femme schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:35:
Ik heb de Vertex getest op een ARC-1680 en dat ging gewoon goed. Dat de OCZ Core V2's geen goed presterende ssd's zijn vanwege de JMicron JMF602-controller is algemeen bekend.
Er is de laatste tijd het een en ander te lezen over SSD's van Kingston voorzien van de JMicron controller, er zou hard aan de fimrware gewerkt zijn waarmee het een en ander verholpen moet zijn. In hovere dit iets kan betekenen voor OCZ SSD's durf ik nie te zeggen. OCZ zou dan ook een firmware update moeten gaan vrijgeven.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Is daar nog ergens nieuws van, elk nieuwbericht dat ik kan vinden is bijna een half jaar oud. En de 1880 was toch een Sata-based controller?John2B schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:19:
... aangezien ze in het eerste kwartaal 2010 komen met de nieuwe generatie SAS Controller de ARC-1880 ..
Ik heb dit zelfde ook gezien met de Intel X25-E's aan een 1680ix-16, ook maffe timeout errors. Draai je wel de 4.7 SAS transport firmware?
Ik heb die naar 4.7 gezet en toen waren bij mij de meldingen weg, al hoop ik gewoon snel op de Areca 1880
Ik heb die naar 4.7 gezet en toen waren bij mij de meldingen weg, al hoop ik gewoon snel op de Areca 1880
Zie: http://www.webconnexxion...._info.php?products_id=991dvl-2 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:47:
[...]
Is daar nog ergens nieuws van, elk nieuwbericht dat ik kan vinden is bijna een half jaar oud. En de 1880 was toch een Sata-based controller?
De 1880 wordt een SAS 2.0 controller (dus ook S-ATA) op basis van een Marvell controller (nu Intel).
Ik hoop ook op meer informatie, maar zal tot 2010 wel stil blijven denk ik..
Pagina: 1