Toon posts:

1-5 mbps via een 54 mbps router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds 3 dagen een probleem met de snelheid van mijn internet wat via de wireless komt ( via de draad is alles wel prima)

natuurlijk heb ik alles gereset en opnieuw geinstaleerd, maar als ik bij mijn netwerkstatus kijk dan schommelt de mbps tussen de 1 en de 5,5. terwijl ik op een andere laptop gewoon 54 mbps kan ontvangen op dat zelfde netwerk. ik snap er helemaal niets meer van ;(

via speedtest.net heb ik resultaten van een miezerige 0.38 mbps gekregen ( soms ook wat hoger, rond de 1.3)

de drivers van mijn ontvanger in de laptop zijn up to date.

is er iets simpels waar het misschien aan kan liggen? of moet ik mijn hardware in mijn laptop laten controleren/vervangen?

alvast bedankt! :D

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Nou het draadloze signaal neemd af namate je verder verwijdert bent van de AP. Tevens heeft het last van apparatuur die een magnetisch veld heeft, bewapening in huis. deze factoren zijn cruciaal voor het bereik van het signaal. Indien dit gebeurt wanneer de laptops naast elkaar staan, zou het inderdaad aan de hardware kunnen liggen. Je zou in de brakke eens kunnen proberen met een pmcia wifi kaart, kan je vast wel even lenen van iemand. Dan zou je zeker moeten weten wat het probleem is.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wat voor combi heb je met je AP en wireless kaart?

Je kunt je AP ook configureren om alleen op 802.11g te werken en de snelheid te fixeren. Dit heeft bij mijn WL500g icm met een WL138g geholpen. Die knalde ook terug naar 2Mbit; fixeren op g-only en 48Mbit resulteerde in een stabiele en snelle verbinding.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt voor jullie reacties!

@ kokkel, hij heeft het hiervoor 4 a 5 jaar goed gedaan dus ik betwijfel of het aan het signaal licht. ook als ik praktisch naast de router zit geeft hij dit probleem. ik heb zo snel niemand in de buurt die een pmcia wifikaart heeft liggen. iedereen in dit huishouden gebruikt een laptop met een werkende ontvanger. maar het blijft een goed idee om te testen of het aan mijn hardware licht. des noods koop ik er even een en breng ik hem later terug. bedankt voor de tip :D

@ krypt

Mijn AP is een Linksys WAP54G
mijn wireless kaart is een "Intel(R) WiFi Link 5100 AGN"

ik heb geprobeerd om hem op g-only en 48 Mbit te zetten, maar het mocht niet baten. mijn connectie is nog steeds hetzelfde : <

nogmaals bedankt voor jullie suggesties! en ik hoop nog meer van jullie te horen mochten jullie nog geniaale ingevingen krijgen!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mischien zit je buurman sinds gisteren op hetzelfde kanaal?

Tijd voor netstumbler in dat geval. Verwissel de kanalen ook eens.

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 12-11-2009 17:58 ]

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:03
Is de driver versie van de client up to date?
Welke supplicant gebruikt je?
Hoever zit je ongeveer van het access point? Veranderd de snelheid als je dichter bij het access point zit?
Heeft de verbinding wel goed gefunctioneerd met die client?
Wat voor netwerkkaart zit er in de laptop die wel goed functioneerd?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Boudewijn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:58:
Mischien zit je buurman sinds gisteren op hetzelfde kanaal?

Tijd voor netstumbler in dat geval. Verwissel de kanalen ook eens.
Ik ga met Boudewijn mee, als er niet iets veranderd is (plaats van AP / laptop) en je snelheid kukelt dan zo naar beneden, dan zou ik eens gaan kijken wat er allemaal op "jouw" kanaal zit.

Ook niet toevallig een nieuwe magnetron of andere apparatuur aangeschaft ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Thank god! ik was een beetje sceptisch om mijn kanaal te veranderen omdat ik dat in princiepe al geprobeerd had. (toen van 11 naar 6) nu zette ik hem naar 1, en BAM! als een raket gaat ie weer! blijkbaar is het een drukke buurt hier qua netwerken. maar gelukkig na 2 avonden aan gekloot te hebben is het dan toch gelukt.

Bedankt boudewijn, kokkel en krypt!!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:06:
Thank god! ik was een beetje sceptisch om mijn kanaal te veranderen omdat ik dat in princiepe al geprobeerd had. (toen van 11 naar 6) nu zette ik hem naar 1, en BAM! als een raket gaat ie weer! blijkbaar is het een drukke buurt hier qua netwerken. maar gelukkig na 2 avonden aan gekloot te hebben is het dan toch gelukt.

Bedankt boudewijn, kokkel en krypt!!
Heel normaal hoor, zeker als je in een drukkere omgeving woont en wat research doet naar wat die kanalen precies impliceren.

Beste is gewoon de rest afsniffen die op en rondom je kanaal zwermen als een stel vliegen, decrypten en proberen in te loggen op hun modem om het te veranderen }) ... maarja, dat gaat MAG :( niet altijd :Y)

Cheers & success met je "opnieuw" gevonden bandbreedte ... vroeg of laat zullen er nog een paar bij komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:16:
[...]
... vroeg of laat zullen er nog een paar bij komen ;)
Bah!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Graag gedaan.

Je kunt evt als het echt te druk wordt een 5GHz netwerk nemen, alhoewel dat wel rigoureus is, of andere antennes nemen.

Iig mooi dat het weer werkt :).
Pagina: 1