Toon posts:

drivers ati mobitity radeon hd 4570

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een Sony Vaio VGN-FW51JF gekocht, en ik wil graag de videokaart drivers updaten.

Het gaat om een : ATI mobility Radeon HD 4570

Ik heb ATI hierover gemailed, deze konden mij melden dat ik me moest wenden tot de fabrikant van de laptop (Sony dus), hier heb ik 2 keer naar gemailed en nog steeds niets terug.

Als ik naar drivers zoek voor mijn videokaart kom ik op een site uit van ATI waar ik windows 7 64 bit selecteer, dan de HD 4000 serie, en dan downloaden.

Dan download ik een programmatje : ATI catalyst.

Als ik hierbij op search drivers klik ga ik naar dezelfde site waar ik het programma weer moet downloaden maar geen drivers.

ik kan dus niet zoals op de site van NVIDIA automatisch of handmatig zoeken naar drivers.

Ook andere zoektermen op google leveren geen resultaat.

Nu dus mijn vraag : kan iemand mij vertellen hoe en waar ik de nieuwste drivers voor mijn videokaart kan downloaden?

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
oups ik zie dat ik te vlug op verstuur bericht heb gedrukt voordat ik de topictitel goed heb ingevuld!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:16:
oups ik zie dat ik te vlug op verstuur bericht heb gedrukt voordat ik de topictitel goed heb ingevuld!
offtopic:
Gebruikt de Topic Report -knop (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif, linksboven) om een moderator te vragen de titel aan te passen.

Ja, volgens mij ben je ATi mobility videokaarten altijd aangewezen op de fabrikant, maar zo te zien is er geen update voor je gfx card driver:
http://support.vaio.sony....px?l=nl_NL&m=VGN-FW51JF_H

@hierhonder; zie deze link ^^^ ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 12-11-2009 00:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Waar staan de drivers op de site van sony?

http://support.vaio.sony....l_NL&navigationSource=wep

Als je inlogd met model en serienummer, kom je dan wel op een pagina waar je nieuwe drivers kunt downloaden?
Kreeg bij mij een vage unreachable page na selecteren serie en model, had sony support al niet hoog zitten (-7) en ze zitten nu nog een tandje lager.

[ Voor 109% gewijzigd door neliz op 12-11-2009 00:36 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
oke! dan is dat duidelijk en weet ik dat ik niet verder hoef te zoeken :)

thx!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister ingelogd met mij model en serienumer en de updates gedaan die er stonden (die ook in de link boven gepost staan), maar daar stond/staat nix van de videokaart.

ik wist niet dat die ook via de site van sony geinstalleerd moeten worden:) maar nu wel dus ;)

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-02 21:58
Maar als er van Sony uit updates beschikbaar zijn, zie je dat toch ook in het "VAIO Update" programma?

Ik heb daar inderdaad tot nu toe geen nieuwe driver voor de Mobilty Radeon voorbij zien komen maar op de site van AMD (waar ik op terecht kom als ik vanuit Catalyst Control Center op "Check for driver updates" klik) staat wel de 9.9 versie voor Windows 7 64-bit klaar.
Wel met de opmerking:
The Mobility Radeon ATI Catalyst drivers for Windows 7 are beta and are only available for Windows 7 beta releases. For up to date Mobility Radeon graphics drivers for Windows 7, please contact your laptop manufacturer.

De opmerking eerder in dit draadje dat je bent aangewezen op de fabrikant van je laptop lijkt dus voor niet-bèta versies valide.

Op mijn FW51JF ben ik tot nu toe nog geen problemen met de grafische weergave tegengekomen.
Volgens het CCC is de 'verpakking'-versie: 8.633-090710a-084832C-Sony.
Uiteraard wil ik wel een update installeren zodra dit verbeteringen toevoegt maar ik ben niet zo van de bèta versies.
Wachten/hopen op Sony dan maar hè?

In de Meuktracker heb ik trouwens versie 10.2 al voorbij zien komen maar die is volgens mij niet voor de Mobility bedoeld.
En: voor deze geweldige laptop een centraal topic.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
google even op mobility modder .net ofzo, kan je van normale drivers Mobile drivers maken. heb ik ook met mijn 4570 gedaan ;) , al stonden ze bij mij wel normaal ook op de toshiba website.
Pagina: 1