Toon posts:

Wel netwerk verbinding onder 98 niet onder Win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkay....na een halve dag lang "kloten" toch maar even besloten mijn "trots" opzij te zetten :) en mede tweakers om wat advies te vragen...

Ik heb 2 PC verbonden met een crossover kabel, werkt allemaal prima als alletwee de PC's win98 draaien ook proxy geinstalleerd en kan dus nu ook op die andere PC internetten....Nu volgt mijn probleempje:

Wanneer ik nu "mijn" PC onder Win2K draai beginnen de problemen, Win2K kan wel de andere PC vinden maar de PC met win98 die met Win2K dus niet....Alle instellingen zijn verder hetzelfde als onder win98 ook de firewall etc. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, zelfs de Firewall uitgezet.

Nu wilde ik graag even weten of iemand mij uit kan leggen waar dit aan ligt. Ik vind dit erg vervelend omdat ik "natuurlijk" het meest in Win2K zit. Maar mijn familie wil ook internetten dus ben ik gedwongen opnieuw op te starten....:(

Een oplossing hiervoor zou erg fijn zijn,

Bij voorbaat dank iig!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

1: hebben de gebruikersnamen onder w98 rechten onder je w2k bak?
2: gebruik je alleen statische IP's? Staat w2k dan als gateway voor de w98 bakken geset?

Meestal ligt het probleem bij 1.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Je moet minstens 1 'guest' user aangemaakt hebben naast je administrator...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Zou iemand het volgende even uit kunnen leggen?

1: hebben de gebruikersnamen onder w98 rechten onder je w2k bak?
2: gebruik je alleen statische IP's? Staat w2k dan als gateway voor de w98 bakken geset?

Wat Frank83 zei heb ik al gedaan.....

Thx in advance!!

(Ik kan mijn de win2K PC naam ook niet zien in "computers near me" in Win2K btw)

Verwijderd

Hmm ik draai hier win2000, en m'n broer draait 98se. Hij heeft de kabelmodem staan, en alles werkt perfect, alleeen hij heeft een password nodig om op mijn schijven te kijken terwijl ik nooit een password heb ingesteld :)

Als ik win 98 hier opstart kan ie er wel op, maar ik heb bij het installeren win2000 alles zelf laten doen, en het werkte meteen, dus ik heb er maar niet meer aangezeten :)

Verwijderd

Topicstarter
ehhhh..jah....Ik weet dat het niet een erg interessant probleem is, maar het zou toch wel fijn zijn als iemand mij uit kan leggen waar het aan lag. Net een vriend van mij ernaar laten kijken (weet toch echt wel veel van networking etc.) en het enige dat hij zei was: "vaag"..... Kon ik dus ook niks mee.:'(

Heeft iemand nog suggesties? Heb nog niets zolang geleden Win2K opnieuw geinstalleerd, en ik ben eigenlijk niet van plan om dat nog een keer te doen :'(

Maarreh bedankt voor je reactie anyways Krojo!!

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 22:37 schreef WimP het volgende:
Wanneer ik nu "mijn" PC onder Win2K draai beginnen de problemen, Win2K kan wel de andere PC vinden maar de PC met win98 die met Win2K dus niet....Alle instellingen zijn verder hetzelfde als onder win98 ook de firewall etc. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, zelfs de Firewall uitgezet.

Nu wilde ik graag even weten of iemand mij uit kan leggen waar dit aan ligt. Ik vind dit erg vervelend omdat ik "natuurlijk" het meest in Win2K zit. Maar mijn familie wil ook internetten dus ben ik gedwongen opnieuw op te starten....:(
Hoe staan precies je netwerkinstellingen onder Windows2000? Niet alleen IP, DNS en dergelijke, maar ook werkgroep en aangemaakte gebruikers.

Moet je op de Windows 2000 machine aanmelden als beheerder na het starten of niet?

Wat werkt wel wanneer je verbinding probeert te maken vanaf de W98 machine?
Ping ?
Net use \\<naam win2k bak of IP adres>\C$ ?
Net view \\<naam win2k bak of IP adres> ?

Let goed op trouwens, je kunt bij een beveiligingsmelding geen usernaam wijzigen onder W9x, je moet op de W98 bak ook als de gewenste gebruiker(snaam) aangemeld zijn.

Standaard staat op een Win2K bak de harde schijf alleen gedeeld voor beheerders/administrators onder de namen C$, D$, E$ en Admin$, deze shares krijg je NIET te zien in je netwerkomgeving.

Verwijderd

Ook de simpelste oplossingen niet over het hoofd gezien? Zoals het door elkaar halen van een werkgroep en een domein? :)

Verwijderd

VAAG INDERDAAD
Pagina: 1