Laptop Media Center HD-video vereisten

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Weet iemand wat de minimale vereisten zijn om HD-video af te spelen via een laptop op een TV?
(dus als media center, op flatsceen TV).

- processor
- video kaart
- geheugen

Thnx

[ Voor 7% gewijzigd door twente18 op 11-11-2009 23:13 ]

Verwijderd

intel atom
- video kaart
HD4330 of vergelijkbare nvidia kaart (lees: alles behalve een intel kaart...)
- geheugen
twee reepjes 256MB ddr lijken mij voldoende...

Verwijderd

Wat voor HD video? WMV HD? x264? Volledige bluray rips? Scheelt nogal wat namelijk. Hoe dan ook, darkstone hierboven schetst een goed algemeen beeld. Let wel op dat je 800 MHz geheugen pakt, die van mij had met 400 MHz nogal wat problemen met een volledige blu-ray.

Verwijderd

dat zou niets uit moeten maken, met de goede codecs draait alles toch op de graka?

de prestatiewinst tussen 800 mhz en 400 mhz is amper 1%

Verwijderd

Heb het als test gedaan omdat ik ergens had gelezen dat de bandbreedte wel eens problemen kon geven. Bij mij bleek het ook te helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over mediacenters kun je meer dan genoeg vinden in Mediaspelers en HTPC's. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen maar sluiten, omdat we verwachten dat je zelf eerst probeert je vraag te beantwoorden voordat je een topic opent en daar zie ik in dit topic helaas weinig van terug.

Als je specifieke vragen hebt kun je die natuurlijk altijd kwijt in het juiste subforum, maar geef dan wel aan wat je precies hebt gevonden en waar je nog tegenaanloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.