Toon posts:

[Safari] Problemen met streaming media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met streaming media van bijvoorbeeld uitzending gemist en rtl gemist.

Bij uitzending gemist start er geen player, ik heb hier de verschillende instellingen, quicktime, silverlight en zelfs windows media player al geprobeerd maar zonder succes.

Bij rtl gemist krijg ik de melding dat de media alleen in windows media player kan worden afgespeeld. Deze had ik dus ook geinstalleerd maar dit loste het probleem niet op. Daarna windows media player weer verwijderd.

Via google heb ik niet de oplossing voor mijn probleem kunnen vinden.

Kan iemand mij misschien wat tips geven?

Safari 4.0.3
Mac OS X 10.5.8
Flip4mac WMV 2.3.0.14
Silverlight 3.0.40818.0
Perian 1.1.4
Adobe Flash Player 10.0.38

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Maartenvs

For Sale

Bij uitzending gemist kun je volgens mij kiezen welke player je wilt gebruiken. Verder ziet het eruit dat je wel alle plugins hebt. Je kunt eens kijken of je de laatste versie van Flash hebt. Mogelijk dat ook Perian een oplossing bied.

[ Voor 15% gewijzigd door Maartenvs op 12-11-2009 00:45 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bij RTL gemist ligt het aan DRM content.. dat is helaas niet anders. DRM is alleen beschikbaar op windows.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

kaassouffle schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:17:
Bij RTL gemist ligt het aan DRM content.. dat is helaas niet anders. DRM is alleen beschikbaar op windows.
Dat vindt ik ook altijd zo'n #$^&*^& iets (idioot stond er) ...ja dat werkt alleen met Windows... alsof er alleen maar Windows is op deze wereld, hetzelfde geldt als je op de ING site iets aan wilt vragen qua verzekeringen ofzo. En dan wel iPhones verkopen en zeggen dat je voortaan al je bankzaken via de iPhone kan afhandelen!!!??? 8)7 8)7 8)7

Bytheway...volgens mij als je Silverlight installeert werkt het wel gewoon met RTL gemist.

Sorry kleine frustratie tussendoor, ik kan er gewoon soms nog niet bij......

Oh en dan deze frustratie nog even!
http://music.nokia.nl/

je wordt gelijk naar deze site verwezen --> http://music.nokia.nl/UnsupportedOS/home.aspx
(met vier verschillende browsers!)
Wat blijkt, je kan alleen maar met een Windows pc naar de Nokia Music store! Wie verzint dat!!!!
Dus ik hun mailen...krijg ik eerst dit:
Geachte klant,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Naar wat ik kan afleiden van uw mail heeft u problemen met het gebruik van Nokia Music en uw Mac, is dit correct?
Zo ja ga ik u helaas moeten meedelen dat de Nokia Music client niet compatibel is met een Mac, ik ga u erop moeten wijzen dat Mac een gesloten systeem is. Dit houd in dat enkel door Apple toegestane software voor Mac systemen mag verdeeld worden.
Wij kunnen dus niet zomaar software uitdelen aan Mac gebruikers.

Ik kan u wel meedelen dat meeste Nokia toestellen een ingebouwde Muziekwinkel toepassing hebben in de menu Muziek.
Hiermee kunt u bijna alles doen die u met de pc toepassing ook kunt, zoals het aanschaffen van muziek en het acitveren van een voucher.

Als bovengenoemde antwoord uw vragen niet beantwoord zou ik u vraag graag iets gedetaiieerd ontvangen.
Over welke dienst/software of toepassing van Nokia heeft u het, heeft u ook een mobiel die hier mee in aanmerking komt zo ja welke?

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Mustafa
Advanced Technical Care Team
Nokia Netherlands
NL:0900/ 202 60 55
Mustafa begrijpt het dus duidelijk niet! (wat een Apple in houdt of wat een MAC sowieso voor iets is...)
En dan ben je een Advanced Technical Care Team!

Uiteindelijk dan dit mailtje, maar toen was ik er dus al klaar mee....
MusicStore application requirements:
* Operating system: Microsoft Windows Vista or Windows XP (32-bit) with SP2 (Mac, Linux and Windows versions before XP with SP2 not supported)
* Processor: 1.5 GHz (recommended: 2.5 GHz, or 1.5 GHz dual core)
* Memory: 512 MB (recommended: 2 GB)
* Free disk space: 500 MB (recommended: 40 GB)
* Graphics: 32 MB integrated (recommended: 128 MB dedicated)
* Screen resolution: 1024x768 pixels
* Audio: Sound card and required drivers, connected speakers or headphones
* Internet: connection for buying and streaming music (recommended: broadband connection)
* Additional recommended hardware: CD-RW drive for burning CDs

Hierbij vindt u de stappen die u dien te ondernemen om Nokia Music werkende te krijgen met Firefox.

U dient een plugin te downloaden die kunt u terugvinden via <http://www.mozdev.org>.
Dit zal uw pc toelaten onderdelen van Internet Explorer te gebruiken via de Firefox webbrowser.
Om de Internet Explorer tab in Firefox toe te laten tot onze site dient u <https://addons.mozilla.org/firefox/1419/> te openen in Firefox.
Klik op de Install Now link om de plugin te downloaden.
Nadat de plugin gedownload is klikt u op het install now link die verschijnt in de installatie venster.
Als deze klaar is met installeren dient u alle openstaande vensters van Firefox af te sluiten.
Open hierna Firefox opnieuw en selecteer instrumenten> Internet Explorer tab opties.
Voer hier de adres *.music.nokia.xx in de url box, en klik op toevoegen en nogmaals op ok.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Jonathan L.
Nokia Care Data Team
NL: 0900 202 60 55 ( aan lokaal tarief)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War