• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Hallo,

Ik zit hier met een nogal raar probleem. Als ik TV kijk(digitaal via upc mediabox) zie ik af en toe ondertiteling of een andere zender heel licht/zwakjes van de ene kant naar de andere kant van het scherm gaan. Het is in ieder geval geen ondertiteling van dezelfde zender, want het loopt niet synchroon. Je kan het ook bijna niet lezen, maar af en toe valt het toch echt wel op, soms ook het beeld van die zender die er dan "doorheen" loopt. Mijn vraag nu, wat is dit en hoe is dit op te lossen?

Het betreft een Sony KDL 46W4000 TV

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je ook een coax kabel voor het analoge signaal in je tv? Zo ja: trek die er eens uit. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Ik had dat ook, het schijnt te komen door dat de tv het antenne signaal ook uitstuurt op de eerste scart poort, dat geeft interferentie op het binnenkomende signaal van de mediabox dat over de zelfde kabel gaat. Je kunt het oplossen door de scart kabel in een andere scart poort op de tv te doen of een paar verbindingen van de scart kabel weg te halen zodat deze een eenrichtingskabel wordt.

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
heb de kabel voor analoog eruit getrokken en het probleem was opgelost :D