[iPod touch 16gb 2G] Geen verbinding met WiFi mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCscreamGT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo mensen

Vooraf:
Al een jaar ben ik de trotse eigenaar van een Ipod touch 16g. Alles heeft altijd goed gewerkt :)

Totdat; op een duistere avond glipte mijn ipod tussen mijn handen vandaan met het scherm plat op de grond. Sindsdien zit er een barst in de rechterhoek :( Ik schrok me wild.
De rest van de dagen deed alles het nog prima (op een barst na).
Maar toen een vriend van mij (hij heeft veel verstand van computers ed) een oude router van ons, ivm 2 xboxen en systemlink en huisgenoot die zélf ook nog internet wilt, weer opgestart. Dat ging fout, want de oude router (dezelfde als de huidige: belkin54g ) gooide de andere router van het netwerk af.
Hij heeft alles weer mooi terug gedaan en verder niet meer naar omgekeken

Probleem:
Sindsdien heeft mijn Ipod geen verbinding meer met ons netwerk. Dat wil zeggen dat hij wel zégt dat ie verbinding heeft, maar als ik safari start, geeft ie vrolijk aan dat er geen verbinding actief is. ;( Nu is het ook zo dat hij niet meer altijd ons netwerk oppikt, dus dat ie zegt verbinding te hebben, en 2 sec later weer niet. Ik heb vrijwel alles geprobeert:

- Netwerkinstellingen naar fabrieksinstellingen gezet
- Router aan/uit gezet
- WiFi aan/uit gezet (op Ipod)

Maar allemaal zonder resultaat

Vraag:
Is dit probleem nog op te lossen? Ligt het aan de klap die die heeft gekregen (zou trlk kunnen, maar vóórdat mijn beste vriend :X aan ons netwerk heeft zitten prutsen deed ie het nog gewoon) of zijn het gewoon simpele instellingen/makkelijk op te lossen

Mvg.

SCscreamGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:21
heb je de restore functie van itunes al geprobeerd? is wellicht de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCscreamGT
Ik heb het net geprobeerd. Heeft niets uitgeholpen. :'( ;( Bovendien zijn alle aankopen van spellen enzo nu ook weer weg, maar dat wist ik. |:(

Blijft natuurlijk wel raar dat ie t vóór dat routergebeuren t nog gewoon deed... Overigens: alle computers doen het wel gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
Die spellen enzo kan je gewoon weer kopen, dan kost het je niets. Of je kan ze weer synchroniseren vanuit iTunes.

Ik denk dat er een kans is dat je netwerk niet meer goed werkt, heb je een laptop ofzo welke nog wel op het netwerk kan, of was het enige apperaat wat er op zat jou iPod.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Matthijs B
en je iPod op een ander draadloos netwerk?

als dat niet werkt vrees ik dat het aan je iPod ligt

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:15

MsG

Forumzwerver

- Netwerk expliciet laten vergeten?
- Netwerkinstellingen verkeerd invullen en daarna weer goed?
- De SSID van het netwerk even veranderen in de router, of even een andere instelling en daarna evt weer terug?

Je krijgt wel een IP toegewezen?

Graag even wat meer info.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SCscreamGT
ZpAz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:56:
Die spellen enzo kan je gewoon weer kopen, dan kost het je niets. Of je kan ze weer synchroniseren vanuit iTunes.

Ik denk dat er een kans is dat je netwerk niet meer goed werkt, heb je een laptop ofzo welke nog wel op het netwerk kan, of was het enige apperaat wat er op zat jou iPod.
Alle computers en xbox bij ons in huis zijn gewoon verbonden met internet zonder problemen.
Matthijs B schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:54:
en je iPod op een ander draadloos netwerk?
als dat niet werkt vrees ik dat het aan je iPod ligt
Ja dacht ik ook al aan. ga vandaag naar een vriend dus dan kan ik even kijken
MsG schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:00:
- Netwerk expliciet laten vergeten?
- Netwerkinstellingen verkeerd invullen en daarna weer goed?
- De SSID van het netwerk even veranderen in de router, of even een andere instelling en daarna evt weer terug?

Je krijgt wel een IP toegewezen?

Graag even wat meer info.
Netwerk laten vergeten? ja, heb ik gedaan
Netwerkinstellingen verkeerd invullen en daarna weer goed? Wat zou je waar moeten invullen dan?
De SSID van het netwerk even veranderen in de router, of even een andere instelling en daarna evt weer terug? Deze durf ik niet helemaal aan zonder eerst precies te weten wat ik kan doen :>

En ja, ik krijg wel een ip adres toegewezen

Trouwens, een andere Ipod die avond (toen die vriend.........) deed het wel gewoon. Die was ik even vergeten :)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Gebruikt het netwerk WPA(2). beveiliging, mijn iTouch had problemen met WPA-2, nu heb ik een access point ingericht alleen voor mijn iPod touch met WEP beveiliging en het werkt allemaal perfect.

Probeer is of je kunt connecten als je WEP beveiliging instelt op je netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 12-11-2009 10:43 ]

/dev/null

• Matthijs B
als je alleen WEP beveiliging neemt met een speciaal accespoint is het wel aan te raden om iets van mac-adres filtering in te stellen.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Dat heb ik ook gedaan + dat alle wireless apparaten door een captive portal moeten, net als openbare hotspots moet je een username en password opgeven.

/dev/null

Pagina: 1