[NET TV] Via internet NL digitale TV in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
L.S.

Ik ben onlangs naar Frankrijk verhuisd en heb hier een abo met internet, tv en voip via glasfiber en heb 100Mbit aan huis. Nu heb ik op dit moment nog een oud beeldbuis tv-tje die via een digitale decoder het tv signaal krijgt.

Ik wil graag een nieuwe TV kopen en omdat ik geen zin meer heb in geklooi met kabels en de laptop naast de TV dacht ik aan een apparaat met UTP aansluiting zodat ik gemakkelijk films via het netwerk kan sharen. Nu liet ik mijn oog vallen op de Philips 32PFL8084H (in de recente thread over deze nieuwe series Philips TV's kon ik het antwoord niet vinden) en kwam erachter dat deze TV dusdanig slim is dat deze ook zelf kan internetten en een ingebouwde decoder heeft.

Nu las ik ergens dat het een andere tweaker gelukt was zijn TV te laten verbinden via internet met Ziggo en op die manier Nederland 1 kon ontvangen (want hij was geen Ziggo abonnee). Dat bracht me op het volgende idee:

kan ik met een dergelijke TV via het internet verbinding maken met Nederlandse digitale TV aanbieders en zo in Frankrijk nederlandse programma's zien? Mijn internetverbinding moet er snel genoeg voor zijn.

Ik weet niet precies hoe de techniek werkt, maar ik zat eraan te denken gewoon zo'n nederlandse kaartje te kopen en dat in de TV te steken.

Ik ben erg benieuwd, bij voorbaat dank

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

99.99999% gaat dat dus niet lukken. Waarom niet? Omdat zeer mogelijk de frequenties van de Nederlandse zenders niet voorkomen op de kabels van de provider ter plekke.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ah, let op: er is hier geen kabel, enkel glasfiber. Mijn decoder is via een UTP kabel met mn router verbonden en trekt dus als het ware het TV signaal van het internet (althans, zo lijkt het dus he)

ik neem dus ook aan dat het mogelijk moet zijn digitale TV te ontvangen door als het waren een IP adres op te geven van een of andere server.

[ Voor 26% gewijzigd door DJ-D_Prime op 11-11-2009 21:16 ]

• MAX3400

MAX3400

Ik zal wel verkeerd zitten (tenminste, tot iemand mijn argumenten ontkracht) maar zolang Ziggo zijn streams niet via de eigen infra naar het publieke internet stuurt (geen idee of "die andere Tweaker wel op de Ziggo-infra zat), is het vrij logisch, vind ik, dat je dus never nooit een signaal van Ziggo kan ontvangen over het internet, ongeacht of je nou wel/geen Nederlandse decoder-kaart in je TV steekt.

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
op die fiets; dus je bedoelt dat een kabelaar a la Ziggo dus enkel z'n signaal verspreid via de bestaande kabel-netwerken.

Dan gaat het inderdaad niet lukken. Echter, what about www.nederland4.nl ?

• MAX3400

MAX3400

Euh, sort of ja... Een kabelaar gaat natuurlijk niet "gratis" al zijn content naar elke andere kabelaar verspreiden. Als iedereen dat zou doen, mag je wel een vrachtwagen met coax bij elke voordeur aansluiten om de bandbreedte binnen de perken te houden.

En, Nederland4 is een soort van initiatief voor streaming uitzendingen (een programma wordt redelijk realtime omgezet naar een videostream en alleen via internet verspreid en heeft dus niets met een decoderkaart te maken). Daar tegenover staat weer dat bijvoorbeeld de BBC iPlayer een IP-check doet en alleen maar online uitzendingen aan UK-IP's laat zien.

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:29:
Euh, sort of ja... Een kabelaar gaat natuurlijk niet "gratis" al zijn content naar elke andere kabelaar verspreiden. Als iedereen dat zou doen, mag je wel een vrachtwagen met coax bij elke voordeur aansluiten om de bandbreedte binnen de perken te houden.
Ik bedoel ook niet gratis, ik doelde op een versleuteld signaal wat verspreid wordt via internet.
En, Nederland4 is een soort van initiatief voor streaming uitzendingen (een programma wordt redelijk realtime omgezet naar een videostream en alleen via internet verspreid en heeft dus niets met een decoderkaart te maken). Daar tegenover staat weer dat bijvoorbeeld de BBC iPlayer een IP-check doet en alleen maar online uitzendingen aan UK-IP's laat zien.
doen ze bij Nederland4 ook voor sommige zenders (kwam ik net achter). Ik vroeg me af of het dan mogelijk was nederlandse netten in HD kwaliteit wereldwijd te ontvangen (uitzending gemist is ook wat omslachtig en niet zo mooi beeld)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Denk dat het stukken gemakkelijker gaat zijn om het via satelliet te doen (verkopen ze genoeg in frankrijk, gewoon ff kijken of je een NL decoder kaartje kan krijgen). Voor een andere optie kun je kijken naar de Slingbox. Mocht je familie in NL hebben wonen met een redelijke internetpijp dan kun je die slingbox bij hun in NL op de kabel aansluiten en dan kun jij in frankrijk via software streaming naar hun TV kijken. Als het goed is kun je ook zenders wisselen etc.
Mochten ze een mediacenter pc hebben dan heb je met software zelfs een gratis oplossing in Orb.
Denk niet dat ziggo zijn tv streams via tcp/ip buiten hun eigen netwerk beschikbaar stelt.

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Het enigste wat je straks via NetTV kan ontvangen is 'uitzending gemist'. Maar live streams van zenders bekijken, betwijfel of dat lukt.

Misschien als je een linkje hebt voor me om te proberen (want ik weet zo niet welke zenders allemaal live streams hebben of waar deze zijn op het net. Plus ik ben lui :+ ) dan wil ik het wel uitproberen op mijn Philips 32pfl9604h/12 welke firmware 66.0 draait. (de laatste firmware dus).

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 21:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wat jij nodig hebt zijn 3 dingen:

1. Een Slingbox (Normale of HDTV uitvoering)
2. Een familielid of vriend in Nederland met een digitale TV aansluiting en internet
3. Een extra decoder (extra digitale TV decoder van dat familielid of die vriend van de kabelaar)

Vervolgens sluit dat familielid of vriend die extra decoder aan (dat ding kan gewoon in de meterkast aan een splitter, uit het zicht) en sluit de slingbox op zowel internet als de decoder aan. Even in de slingbox het type decoder instellen en zorgen dat het infrarood oog de decoder kan bereiken.

Jij hebt vervolgens twee opties:
1. Je sluit een PC of laptop in Frankrijk aan, installeert de Slingbox viewer en zet dat beeld op de TV
2. Je koopt een Slingcatcher en je hebt een settop box die het signaal kan ontvangen

Het beeld is erg goed, vele malen beter dan normale TV webstreams. Het is gewoon in PAL resolutie of in HD. Je kunt alle kanalen kijken die op de decoder in NL te ontvangen zijn. Als je met de software zapt, dan zap je het kanaal remote op de digitale TV settopbox. Er wordt dus maar één stream tegelijk geupload.

Let wel op dat je voor de HDTV variant (720p dacht ik) tenminste 3 mbit upload moet hebben aan de nederlandse kant. De SDTV (PAL) stream kost nog geen megabit.

Voor een redelijke eenmalige investering en een klein maandbedrag (extra TV decoders kosten een paar euro per maand aan huur meestal) kun je dus naar hartelust TV kijken over internet *O*

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Pagina: 1