Nieuwe videokaart tbv HD op Windows 7 Mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik nu een NVIDIA GeForce 8500 GT (512 MB) draaiend onder Windows 7. Nu wil ik hiermee HD materiaal gaan afspelen op mijn 94" Samsung. Momenteel heb m'n tv aangesloten met een DVI --> HDMI kabel.

Nu vraag ik me af of ik met een nieuwe videokaart met een HDMI aansluiting mooier en beter beeld krijg.
En welke kaart ik dan zou moeten nemen.

Wie kan mij opweg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mooier en beter beeld zal je bijna niet krijgen, maar een kaart met een native HDMI aansluiting kan wel audio via die poort versturen waardoor je nog maar 1 kabel van je computer naar je tv hebt lopen.

Een ati-kaart met het juiste DVI-HDMI verloopstukje trouwens ook.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Audio is niet nodig. Dat loopt via m'n versterker.
Het gaat alleen om het beeld. Het maakt dus niet uit als de videokaart wat rekenkracht uit handen van de processor neemt?
Geeft mijn videokaart het best mogelijke beeld? Of kan ik dit verbeteren met een andere videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn zowel van NVidia als ATi verschillende stukjes software (los verkrijgbaar mogelijk tegen betaling) alsmede aanpassingen in drivers die wel/niet bepaald mooi beeld geven voor bepaald typen beeldmateriaal. Het enige wat je realiseert als je HDMI-kaart erin plugt, is dat je zonder al te veel moeite een BluRay-drive in je PC kan schroeven en netjes "gecodeerd" de films kan afspelen.

Het is trouwens JUIST de mode dat GPU's de CPU's ontlasten bij het decoderen van beeld en een 8500GT lijkt me daar meer dan voldoende/geschikt voor. Lees anders even de topics door in de HTPC-forums, om het zo te zeggen; daar zijn vast wel mensen/topics te vinden die voornamelijk gaan over zuinige/goedkope GPU's maar wel met goede beeldkwaliteit en/of bepaalde aansluitingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HDMI = DVI + audio. Het heeft dus geen invloed op de kwaliteit van je beeld.

Of het zin heeft een andere graka te kopen, kunnen we alleen zeggen als we weten wat voor content je afspeelt en waar je de setup exact voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

94 inch is wel erg groot

ontopic
de 8500 is geschikt voor dxva en werkt prima. een andere videokaart maakt niet je beeld magisch mooier het decodeerd het beeld en laat dit zien meer doet het niet. de videokaart is krachtig genoeg om dit alles aan te kunnen en meer rekenkracht heeft alleen maar baat als de videokaart moeite heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb een aantal MKV containers en draai op Windows 7. De specs van mijn systeem staan hieronder.
Nu vind ik het HD materiaal nl niet veel mooier dan dvd's. Ik heb geen HD, maar een HD Ready tv.

Dus dacht ik aan een nieuwe videokaart en dan m'n tv aansluiten op HDMI. Maar dan moet dit natuurlijk wel een betere kwaliteit opleveren dan met m'n 8500 GT (512 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:16:
94 inch is wel erg groot

ontopic
de 8500 is geschikt voor dxva en werkt prima. een andere videokaart maakt niet je beeld magisch mooier het decodeerd het beeld en laat dit zien meer doet het niet. de videokaart is krachtig genoeg om dit alles aan te kunnen en meer rekenkracht heeft alleen maar baat als de videokaart moeite heeft.
Yep....das groot ;-)
Bedoel dus 37" (94 cm)

Het heeft dus geen zin om een nieuwe videokaart te kopen zolang het beeld vloeiend loopt? Mooier wordt het er niet van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je een 720p televisie hebt en 1080p content afspeelt, heb je altijd last van scaling. Dat wil zeggen dat het bronmateriaal aangepast moet worden aan de resolutie van je monitor. Aangezien 1080 niet mooi over 720 te verdelen is, krijg je toch wat kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Define "betere kwaliteit"?

De ene persoon vindt het mooi als je op je PC je saturation of brightness kan aanpassen, de andere vindt het pas mooi als je je TV in Movie-mode zet ofzo. Dus we kunnen eigenlijk de volledige GPU-Pricewatch posten totdat je exact definieert wat je precies wil afspelen, wat jouw kwaliteitseis is/wordt en hoe je dat "bekijkt/uitdrukt"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1