• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-02 11:22
Systeem:
Heb op 17-03-2008 een systeemgebouwd (met wat hulp) het gaat hier om:

- Asus EN 8600 GT/Silent/HTDP 512Mb
- AMD Athlon 64 x2 6400+
- MSI AM2+ 2000 HT K9A2 CF-F
- Kingston ddr2 1Gb800 2 kit (2x 1gb dus)
- Coolermaster eXtreme Power 460W

Probleem:

Altijd perfect gewerkt tot en met vorige week. Starte de pc op en kreeg de melding dat overclocken was mislukt (voor windows was gestart)
ik dus op een toets gedrukt en kon hem gewooneen paar minuuten gebruikt voor checken mails en daarna naar school gegaan.
Ik kwam thuis zet m aan maar krijg geen beeld, piepje niks.
Een vriend van me zij dat ik het werkgeheugen,hdd eruit moest halen en batterijtje uit het moederbord. uur of wat zonder stroom gezeten en nog niks.
ik een zelfde videokaart van mijn broer er in zetten en nog geen beeld of geluid.
Koeler van prosessor gehaald en is gewoon perfect niks doorgebrand op moederbord niks scheef.
ook 1 keer in de maand hele pc schoongeblazen met speciale bus uit een computerzaak. nergens stof te bekennen en ziet er als nieuw uit.

Vraag:
Zit er over te denken om een ander moederbord te kopen met een HDMI aansluiting en 1 met 2 videokaarten aansluitingen zodat ik hem in SLI kan draaien.
Is dit verstandig om 2 8600 512mb samen te draaien of kan ik beter een sterke videokaart kopen?
Zat te denken aan een MSI dka 790 gt platinum

Hoop op goede reacties (krijg je altijd wel hiero :P )

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

tenzei je al een sli bord hebt en 2 van die kaarten... 20 euro meer dan zo'n kaart heb je al een nieuwer model dat met minder energie betere prestaties neerzet..

• Regenton 2.0
AlexanderB schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:41:
tenzei je al een sli bord hebt en 2 van die kaarten... 20 euro meer dan zo'n kaart heb je al een nieuwer model dat met minder energie betere prestaties neerzet..
Misschien ook handig als je mijn ''Probleem leest'' ipv alleen mn vraag:P maar tnnx voor je reactie heb er maar 1

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

het zou goed kunnen dat je bord dood is ja, helaas..
kun je het werkgeheugen en evt de cpu in je broertjes pc testen?

kort samengevat, voor de meerprijs van een sli bord tov een normaal bord en een 2e 8600 gt heb je waarschijnlijk al een videokaart die de 8600gt sli setup dr uit gaat presteren.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 11-11-2009 22:17 ]

Verwijderd

Alle kabels nagelopen en goed aangesloten? Gaan de fans draaien als je de machine start? Gebeurt er uberhaupt iets? Brandt het ledje op het moederbord indien aanwezig?

• Regenton 2.0
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:12:
Alle kabels nagelopen en goed aangesloten? Gaan de fans draaien als je de machine start? Gebeurt er uberhaupt iets? Brandt het ledje op het moederbord indien aanwezig?
Heb een Apevia X-Cruiser kast met meerdere fans met lichtverlichting. deze gaan allemaal draaien en lampje van de internetverbinding brand ook.
Een maat van me zij dat als je je het werkgeheugen er uit haalt en aan zet en dan geen luide pieptoon hoort dat het dan of aan het moederbord of aan de prosessor ligt.
werkgeheugen ook getest en werkt maar voor mijn prosessor heb ik geen moederbord waar hij in past.

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Aan het werk zou ik zeggen ;)
ps. ook als de cpu stuk is zou het moederbord moeten piepen als je zonder geheugen opstart!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 16:45
heb het zelfde moederbord ook gebruikt om voor een kennis een pc te bouwen, en heb het zelfde probleem
(als je de pc aan zet dan gaan de fans draaien en spint de hdd op maar er komt helemaal geen beeld)
ik heb zelf de cpu en het geheugen getest op een andere mobo, en deze bleken gewoon goed te zijn.
ik heb later ook een losse video kaart op het moederbord geplaatst, maar ook dat hielp niet.
heb ook alles uit gebouwd om sluiting uit te sluiten.
bij het testen kreeg ik ook geen piepjes, dus na dit alles gedaan te hebben bleef enkel het mobo over dat gewoon defect moet zijn.

gelukkig zit er nog garantie op het bord, dus ik ga hem terug brengen naar alternate (heb onder tussen een
ander mobo gekocht met dezelfde chipset, zodat me kennis gewoon door kan gaan met haar huiswerk).

als ik meer weet hoe het komt dat de mobo spontaan sterft post ik het nog wel ff.

• Regenton 2.0
badboynova schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:01:
heb het zelfde moederbord ook gebruikt om voor een kennis een pc te bouwen, en heb het zelfde probleem
(als je de pc aan zet dan gaan de fans draaien en spint de hdd op maar er komt helemaal geen beeld)
ik heb zelf de cpu en het geheugen getest op een andere mobo, en deze bleken gewoon goed te zijn.
ik heb later ook een losse video kaart op het moederbord geplaatst, maar ook dat hielp niet.
heb ook alles uit gebouwd om sluiting uit te sluiten.
bij het testen kreeg ik ook geen piepjes, dus na dit alles gedaan te hebben bleef enkel het mobo over dat gewoon defect moet zijn.

gelukkig zit er nog garantie op het bord, dus ik ga hem terug brengen naar alternate (heb onder tussen een
ander mobo gekocht met dezelfde chipset, zodat me kennis gewoon door kan gaan met haar huiswerk).

als ik meer weet hoe het komt dat de mobo spontaan sterft post ik het nog wel ff.
Kijk op zo'n antwoord zat ik net te wachten tnnx ;)
Zit er ook over na te denken een ander mobo te kopen en deze op te stuuren. om door te verkopen daarna.
Bedankt nogmaals voor alle antwoorden;)
Pagina: 1