[Win7] Workgroup share, geen overerving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Mijn opstelling is de volgende:
Een Windows7 Pro desktop (always on) en een Xbox met xbmc.
  • Om de films op mijn desktop te kunnen kijken op de xbox, heb ik een "standaard" share gemaakt.
  • Dit heb ik gedaan door "homefolder" gedrag uit te zetten, anders ziet de xbox niets.
  • Nu ziet de xbox dus keurig een share in de werkgroep "WORKGROUP" met daarin alle films en muziek die ik wilde delen. Fantastisch dus, niets aan de hand.
Maar, als ik een nieuw album of een nieuwe film naar die map verplaats, krijgt dat bestand niet de goede rechten. Hij erft dus niet direct de toegang van de hoofdfolder. ("D:\video" of "D:\muziek")

Wat ik op dit moment doe is elke keer als ik een bestand naar de directory heb verplaatst
  • opnieuw rechtsklikken op de betreffende dir (video of muziek)
  • Properties
  • dan het (2e) sharing tabblad
  • de knop "Share..."
  • en dan opnieuw bevestigen met de knop "Share..." in de gebruikersdialoog.
Dat werkt prima, maar is natuurlijk best omslachtig.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat alle nieuwe bestanden hun rechten automatisch overerven van de gedeelde directory waar ze in staan? Ik heb gezocht in alle opties, ook van "advanced sharing" maar volgens mij kijk ik ergens overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet inderdaad advanced sharing inschakelen en dan even in de mapeigenschappen bij security kijken, daar moet je in kunnen stellen hoe het zit met de overerving van de deelrechten, in XP moest je een vinkje weghalen om de deelrechten van onderliggende mappen te resetten en automatisch door te laten erven van de map waar je de eigenschappen van aanpast.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Dankjewel Wiethoofd. Ik heb het nog eens bekeken, maar zo'n vinkje kan ik niet vinden in het advanced sharing venster.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Als je bestanden/mappen verplaatst binnen dezelfde partitie verandert windows de rechten op de bestanden niet. Een bestand zal dus niet de rechten krijgen die jij wilt.

Een mogelijke omweg is een share te maken naar je eigen pc, ik weet alleen niet zeker of dat werkt... Het kan zijn dat ie zo slim is dat hij alsnog door heeft dat het dezelfde partitie is.

while (! ( succeed = try ()));